Gå til innhold

Felger fra sverige?

Ranger emnet

ReVoX

Anbefalte innlegg

Hippsan.

Jeg har vært på evig jakt etter felger og funnet ut at 5x110 er en relativ dum boltsirkel om man er ute etter felger her til lands. Dog fant en felg på http://www.gummihuset.se som jeg falt for og prisen der borte virker også veldig bra. Så planen min var å bestille via nett med post restante til et postkontor nær norske grensen (strømstad f.eks) så kjøre over å hente de. Sparer noen kroner i toll der.

Men før jeg gjør dette vil jeg være sikker på at det lønner seg. Fins det tilsvarende felger i norge til samme pris. Sharif er jo skrytet opp i skyene av media men hjemmesiden hans er noe av det mest amatør messige jeg har sett gjennom mine år på internett. Samt ikke svarer de på mail heller.

Felgene jeg har sett meg ut er disse http://www.garaget.org/?car=15166ℑ=202945 . (husk svenske kursen som er lavere en norsk :mrgreen: )

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippsan.

Jeg har vært på evig jakt etter felger og funnet ut at 5x110 er en relativ dum boltsirkel om man er ute etter felger her til lands. Dog fant en felg på http://www.gummihuset.se som jeg falt for og prisen der borte virker også veldig bra. Så planen min var å bestille via nett med post restante til et postkontor nær norske grensen (strømstad f.eks) så kjøre over å hente de. Sparer noen kroner i toll der.

Men før jeg gjør dette vil jeg være sikker på at det lønner seg. Fins det tilsvarende felger i norge til samme pris. Sharif er jo skrytet opp i skyene av media men hjemmesiden hans er noe av det mest amatør messige jeg har sett gjennom mine år på internett. Samt ikke svarer de på mail heller.

Felgene jeg har sett meg ut er disse http://www.garaget.org/?car=15166ℑ=202945. (husk svenske kursen som er lavere en norsk :mrgreen: )

Du kan jo bruke "slingringsbolter" da vil jo bl.annet boltsirkelen 5x112 passe.

Da får du hvertfall et myye større utvalg i felger plutselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kan noen utdype "slingrebolt" litt for meg? Hva er dette? Mindre bolter eller no?

Edit : Ser at bla Passat bruker 5x112 men da er innpresset på ET35-Et38 er ikke dette litt lavt for Vectra? Andre modeller jeg kan bruke som ugangspunkt i felg søk? Fleste nettsider tillater ikke dimensjon søk bare bilmodeller

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt på info om slingrebolter og av det lille jeg fant tror jeg jeg skjønner konseptet. Men hvor kan disse skaffes? Dessuten står jeg igjen med forrige spørsmål om innpresset. Jeg bør vel ha innpresset rundt ET-45 for min bil?

Ser mye ut som jeg kommer til å bestille fra gummihuset i sverige. Først å fremst så har de den felgen jeg vil ha med riktig boltsirkel samt prisene er veldig bra.

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt på info om slingrebolter og av det lille jeg fant tror jeg jeg skjønner konseptet. Men hvor kan disse skaffes? Dessuten står jeg igjen med forrige spørsmål om innpresset. Jeg bør vel ha innpresset rundt ET-45 for min bil?

Ser mye ut som jeg kommer til å bestille fra gummihuset i sverige. Først å fremst så har de den felgen jeg vil ha med riktig boltsirkel samt prisene er veldig bra.

Slingrebolter har hvertfall jeg på lager. Men det har vell alle som selger dekk og felg tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider