Gå til innhold

Beste måte å få mer futt i 2,3E?

Ranger emnet


HusebyRS

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Mener at det er underspyling av stempler på 2.3 20v, uten at jeg er helt bombesikker på dette. Innsprøytningen er også forskjellig, det er skikkelig MPI-innsprøyt på 20v i motsetning til den halvmekansike K-jeten. Motorer ligger det jo overalt, så det beste ville ha vært å bare bytte motor. Koster det samme og er mye enklere. :) 2.3 20v kom kun i Coupe og 90, fra 88-91.

 

Grenrør til 10v finnes ikke såvidt jeg vet, men du kan ta ett fra 2.3 20v, de eldste av disse hadde grenrør orginalt, det passer rimelig greit bortsett fra festeflensene mot toppen, (Rette på 10v og vinklede på 20v) og eksosen videre mot katalysator samt selve katalysatoren må vel også byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at det er underspyling av stempler på 2.3 20v, uten at jeg er helt bombesikker på dette. Innsprøytningen er også forskjellig, det er skikkelig MPI-innsprøyt på 20v i motsetning til den halvmekansike K-jeten. Motorer ligger det jo overalt, så det beste ville ha vært å bare bytte motor. Koster det samme og er mye enklere. :) 2.3 20v kom kun i Coupe og 90, fra 88-91.

 

Å bytte hele motoren ja...Men hvis jeg har en B4, og skal ha en 2,3 20v ned i den, tror du jeg får den gateregistrert/ på hvilke premiser?

For jeg satser heller på 170hester på veien enn på banen:)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte hele motoren ja...Men hvis jeg har en B4, og skal ha en 2,3 20v ned i den, tror du jeg får den gateregistrert/ på hvilke premiser?

For jeg satser heller på 170hester på veien enn på banen:)

 

Skal ikke vere noe problem å få den registrert med den motoren, som sagt tidligere kommer jo noen Audi Coupe`er med 20v motoren.. tror ikke det er noe stor forskjell fra understellet & bremsene fra en Audi med 10v & 20v uten at jeg skal si det helt sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en chip fra SKN-tuning til 2,3 10v, det står at man får ca 18hester (13kw), og 15nm ekstra..altså fra 136hk/200nm -> 154hk/215nm.

Denne chipen koster 399€ i tyskland.

Tror dere det er verdt det?, er jo tross alt en god effektøkning selv om det er på en sugemotor.

Er det norsk bildelsenter som monterer slike SKN-chipper her i norge?

Noe å anbefale hvis man kombinerer med eksos m/grenrør og sportkam?:)

 

(link til SKN`s chipliste: http://www.skn-tuning.de/_Rainbow/Images/audi.pdf )

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmetall sier jeg. På motoren din kan du hente mer enn 18 hk med trimkam, men kun chip på en sugemotor med et ellers så mekanisk sprut (KE3-Jetronic) vil ikke gi en sådan effektøkning. Chip sammen med trimkam kan være en god kombinasjon.

Har ikke 2309ccm i B4 133 hk og ikke 136 hk? Mener momentet er 186 Nm originalt?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en chip fra SKN-tuning til 2,3 10v, det står at man får ca 18hester (13kw), og 15nm ekstra..altså fra 136hk/200nm -> 154hk/215nm.

Denne chipen koster 399€ i tyskland.

Tror dere det er verdt det?, er jo tross alt en god effektøkning selv om det er på en sugemotor.

Er det norsk bildelsenter som monterer slike SKN-chipper her i norge?

Noe å anbefale hvis man kombinerer med eksos m/grenrør og sportkam?:)

 

(link til SKN`s chipliste: http://www.skn-tuning.de/_Rainbow/Images/audi.pdf )

 

Har snakket med norsk bildelesenter å di får ikke tak i chip til 2,3 10v, eller var det at di ikke monterte den. vertfall sa de til meg at di ikke fikk tak i chip til denne.. kun turbo utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med norsk bildelesenter å di får ikke tak i chip til 2,3 10v, eller var det at di ikke monterte den. vertfall sa de til meg at di ikke fikk tak i chip til denne.. kun turbo utgaven.

 

Det finnes chip til 2.3 10v, men den utfører ikke underverker ;) ES-Tuning har skaffet slike før.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmetall sier jeg. På motoren din kan du hente mer enn 18 hk med trimkam, men kun chip på en sugemotor med et ellers så mekanisk sprut (KE3-Jetronic) vil ikke gi en sådan effektøkning. Chip sammen med trimkam kan være en god kombinasjon.

Har ikke 2309ccm i B4 133 hk og ikke 136 hk? Mener momentet er 186 Nm originalt?

 

trodde å dreiemomentet var rundt 186nm,hadde 179nm på hjula på original motor gått 240k.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det jeg har svart på hvitt vertfall,kjørte den på rulla til Autopower i Arendal.10-15% driverkstap er vell de regner på Fwd?

dyno.jpg

 

121 hk og 179 Nm er nok ikke på hjulene. Før bremsing kjøres rullene for å sjekke driverkstapet, dette tapet blir lagt på resultatene etter bremsingen for å få effekt og moment i motor. Jeg bremset min 2.3E (133hk/186Nm) til 127 hk i motor etter at katalysatoren var fjernet, ellers original motor. Bremset den til 152 hk (i motor) med trimkam.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår