Gå til innhold

kva turbo slanger bør eg kjøpa?

Ranger emnet


VOLVO real power

Anbefalte innlegg

Det fungerer _ikke_ like bra med radiatorslanger..

Hvorfor tror du at silicon er så dyrt? Det er håndlaget, og har ypperlig kvalitet.

Radiatorslanger utvider seg, og tåler ikke så veldig mye varme.

Har en film av en turboladet V8, der de har brukt korte sorte gummislanger i skjøtene.. Der blåser de seg opp som ballonger under pådrag.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer _ikke_ like bra med radiatorslanger..

Hvorfor tror du at silicon er så dyrt? Det er håndlaget, og har ypperlig kvalitet.

Radiatorslanger utvider seg, og tåler ikke så veldig mye varme.

Har en film av en turboladet V8, der de har brukt korte sorte gummislanger i skjøtene.. Der blåser de seg opp som ballonger under pådrag.

 

alt er relativt, man bruker ikke gummislanger om du skal lade 1,5bar+

 

Men, selve trykkrøra bygger du i rustfritt stål/aluminium, og får skjøtene så små som mulig, Her kan du bruke gummislange-stumpene du får tak i.

Volvo bruker noe ala gummislanger orginalt, (Samme oppbyggning og materiale) så det holder en god stund, bare at de får sine slanger ferdig formstøpt.

En "forsterket" gummislange, med lik oppbyggning som en forsterka bensinslange (man ser det på at det er "tråder" mellom gummibeleggene) skal tåle påkjenningen, og det blir sjeldent/aldrig mer enn 60-80 grader ut fra turboen (Kommer dog selvsagt ann på ladetrykket og turbotype etz da)

 

Ellers er Silicon generelt jævla dyrt, skjønner folk ser på alternativer, særlig hvis man ikke har ræwa full av penger.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktignok er det dyrt med slanger, men egenlig er det ikke mange cm'erne med slange du trenger.. best å ha så mye rør som mulig, og kun slangebiter i skøytene, så det er to til ic, en ut fra turbo, og en inn til spjeld. så med 4x7cm har du egentlig det du trenger, så er det alt etter hvor mye du vil legge i rør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår