Gå til innhold

Stereoanlegg stjålet natt til 25/11-06 i Oslo!

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er Defa klar over dette problemmet? Håper jeg inderlig dem gjør..for det er latterlig enkelt å bryte seg inn i fred og ro...:hvaskjera

Det vet jeg ikke, men de fleste biler som blir funnet igjen, som ble stjålet med alarm på, har ødelagte eller manglende blinklys. Burde gå opp ett lys hvertfall

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å lese det her Oleee, vet akkurat hvordan det er..

Vanlig er at de dekker skader på bilen og løst utstyr inntil 10 000, minus egenandel selvsagt. Bør ha kvitteringer på større verdier som stereo og lignende. Da de knuste ruta mi satte jeg bilen på verksted for å få ny rute. Fikk tilbake pengene av forsikringsselskapet.

Er det forresten kameraovervåkning i garasjen?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å lese det her Oleee, vet akkurat hvordan det er..

Vanlig er at de dekker skader på bilen og løst utstyr inntil 10 000, minus egenandel selvsagt. Bør ha kvitteringer på større verdier som stereo og lignende. Da de knuste ruta mi satte jeg bilen på verksted for å få ny rute. Fikk tilbake pengene av forsikringsselskapet.

Er det forresten kameraovervåkning i garasjen?

Har kvittering på DVD-spilleren min, men har kjøpt den brukt av en kar..fikk kvitteringen "hans", hvordan blir dette da?? Hum hum.. Ingen kameraovervåkning i garasjen dessverre..:( Suuurt..

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kortslutter en bilalarm via blinklyset, så er den ute i ca. 5-10min. Tror jeg... Leste om noe sånt på en side på nettet... Husker ikke tiden akkurat, men jeg tror dt er sånn...

Mvh.

Morten

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, Ole.. :(

Jævli triste greier, får håpe det løser med forsikringa og at du slipper å lide for andres fanskapsproblemer..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, da var vel turen kommet til lille meg da.. Våkna opp imorges, og skulle på jobben. Kom til (felles)garasjen, lukka opp porten og der så at blinklysa mine lå oppå panseret...:hvaskjera Tenkte..sikkert noen drittunger som har kødda nå? Men akk au.. Gikk videre bakover for å komme meg til førersida, og der manglet det en bakrute! :shake

Jævlene hadde visst tatt seg inn i bilen via bakruta, dem hadde også klipt av ledningene til bakluka. (blant til varmetråder, sentrallås osv..) De tok en RF 12" bass m/kasse og Pioneer DVD-spiller. Og siden bakruta var tonet, så gjemte "gutta" det som var igjen av resterende bakrute helt innerst langt inni garasjen! Og midt opp i hele scenarioen så funka faen tydeligvis ikke Defa alarmen min! :hvaskjera Etter nærmere overblikk av bil la jeg merke til at dem hadde kuka med takluka mi! Funker ikke å lukke den igjen heller, siden "takluke-glasset" har "bretta" seg over taket...:aug:

Har nå anmeldt dette til Politiet, som skulle sende meg et brev med et referansenummer som jeg igjen skulle levere til forsikringselskapet. Hva mer de gjør er fortsatt uvisst, men har mine tanker om det.. De jævlene som tok dette, må tydeligvis vite hva de var ute etter! Sett hvor bilen står, hva som er inni og hvem jeg er.. Dem har ikke rørt noe annet bortsett fra spiller og basskassa.. Hadde til og med en helakkert frontfanger i bilen, som de tok pent ut og la ved siden av bilen! alacocaina Og angående spilleren min, ledningene ble trukket ut i et hastverk, får de brukt spilleren??

Hva gjør jeg så videre nå? Har del-kasko, vil forsikringselskapet dekke hele tapet mitt? Eventuellt ny rute hvis jeg er heldig? Takluka da? Og en ting jeg lurer på, hvorfor har de nappa ut blinklysa mine på forskjermene? Kan man kortslutte alarmen via de ledningene? Tviler sterkt! Men Defa'n ga hvertfall ikke lyd fra seg! :(

Det er nesten nyttesløst å ha en bil ståendes i fred i Oslo! :deng

DSC00370.jpg

DSC00375.jpg

Syn at slike ting skjer. men gutta virker ut som dem har kunne en del. for tar du ut blinkelysene og kortslutter ledningene der så går sikringen til alarmen som oftes. Å det høres ut som gutta ikke har hatt noe bil selv siden dem ikke har tatt med mere., ser litt dumt ut å komme gående med en front til en bil midt på natta..

Forsikringen dekker som oftes skadene på bilen og 10.000 i annlegg og lignende. Har man ett annlegg som er mere verd enn det så burde man ha tillegs forsikring.

Har selv hatt 3 inbrud i det siste men dem skal få seg en overaskelse nu vis dem prøver seg.. skal man ha tyveri sikring må man lage den selv..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kondelanser her gutta! Tenk at det er så LETT å koble ut alarmen'a...hadde jeg aldri trudd!! :hvaskjera Gjelder dette bare blinklysa i forskjerma, de kan vel like godt begynne på blinklysa i frontlykta eller baklykta?

Og en ting, får de brukt spilleren i det hele tatt??? :confused:

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kondelanser her gutta! Tenk at det er så LETT å koble ut alarmen'a...hadde jeg aldri trudd!! :hvaskjera Gjelder dette bare blinklysa i forskjerma, de kan vel like godt begynne på blinklysa i frontlykta eller baklykta?

Og en ting, får de brukt spilleren i det hele tatt??? :confused:

alt er lett vis du bare vet hva du skal gjøre.. hadde du noen kode på spilleren så kan dem få litt problemer..

Har du papirene fra når alarmen ble montert??

Er papirer på at alarmen er gokjent montert, har du dem skal det ikke være noe problemer med å få tilbake egenandel. å begynner dem å lage problemer så ikke gi deg. for vis du har dokumentert at du har en gokjent alarm i bile som har vært gokjent for en stund siden så er det jo demmes problem at dem ikke har lagt det inn "Sist gang du ringte å meldte fra om det"

Gi beskje hvordan det går, får du problemer har jeg noen gode tips på lager..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider