Gå til innhold

Stereoanlegg stjålet natt til 25/11-06 i Oslo!

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjipe ting..

jeg måtte betale egenandel selv om jeg hadde alarm i bilen.. hadde opplyst om det når jeg forsikret den.. men den var litt ustabil og funket ikke alltid selv om den var montert av et firma. så da jeg bygde om den bilen så fjernet jeg hele dritten... hjalp meg ikke i mitt tilfelle....

Innbruddet mitt var i Göteborg ,de hadde tatt ca 15 norske biler den natten...

fikk heldigvis tak i ny spiller på svinesund til innbruddspris da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen taksert av Naf (faktisk?) og blir sendt av gårde på verksted fort som mulig. Lang tid det ville ta var for vanskelig for takstmann å si, men det var visst takluka det tok lengst tid med..:(

Det er vel nå moroa starter? :evilspide Hvem som skal betale hva osv osv..? Men takstmannen sa no pussig ista når vi nevnte om blinklysa, hvorfor dem var tatt ut, og sa han: "Nei, det må vel vært noen unger eller narkomane som bare gjør det...(???), og det går ikke ann å kortslutte alarmen via blinklys-ledningene! Alarmen går heller ikke når bakruta knuses!" Jeg ble helt målløs når han sa alt det der, hva er da vitsen med alarm når den ikke en gang reagerer at en rute knuses!? :hvaskjera Og ja, jeg har bevegelsesensor..hva skjedde med den mon tro?

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men takstmannen sa no pussig ista når vi nevnte om blinklysa, hvorfor dem var tatt ut, og sa han: "Nei, det må vel vært noen unger eller narkomane som bare gjør det...(???), og det går ikke ann å kortslutte alarmen via blinklys-ledningene! Alarmen går heller ikke når bakruta knuses!" Jeg ble helt målløs når han sa alt det der, hva er da vitsen med alarm når den ikke en gang reagerer at en rute knuses!? :hvaskjera Og ja, jeg har bevegelsesensor..hva skjedde med den mon tro?

Spørs om han har rett da? Vanskelig å si, men funker alarmen nå?

Håper du får igjen bilen din fort og alt funker som det gjorde før :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om han har rett da? Vanskelig å si, men funker alarmen nå?

Igår kveld prøvde jeg på noe.. Slo på alarmen, gikk inn via bakruta og satte meg i førersete uten at noen som helst ula eller ja, i det hele tatt..? Har "dem" ødelagt alarmen min? Eller er dette svakheter rundt Defa? Som jeg har sagt tidligere, ja..jeg har bevegelsesensor, men den har tydeligvis ikke gjort jobben sin..:(

Så "njaaa" zoom...alarmen (og sentrallåsen) funker hvis jeg åpner dørene innenfra og skal ut...:watchout

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en egen sensor for ruteknusing..?

Men merkelig om du klarer å kravle deg helt inn i bilen uten at alarmen går.. Da ville jeg fått sjekka den hos noen med peiling, og forsikra deg om at den fungerer..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en egen sensor for ruteknusing..?

Men merkelig om du klarer å kravle deg helt inn i bilen uten at alarmen går.. Da ville jeg fått sjekka den hos noen med peiling, og forsikra deg om at den fungerer..

Trur det er noe som heter glassknuse-sensor hos Defa? Men ja, klarte å kravle meg inn der uten at noe som helst lagde lyd...men kanskje det er "dem" som har ødelagt alarmen?!

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevegelsessensoren burde jo virkelig funket. Installert her i byen? Kan du ikke ta kontakt med dem og sjekke hvordan det skal funke? Eventuelt få dem til å gå over alarmen hvis den er ødelagt? Da burde jo også det gå på forsikringen.

Har jo Defa selv, og det her er jo ikke så kult å høre :(

Heldigvis ikke så mye å stjele i min, bortsett fra rot.

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kupèsensor i bilen.. Trur dere at den har blitt slått ut den også i det de gjorde "miks-makset" med blinklysa mine? :wonder:

Ringte en autorisert Defa installør nå nettopp, og han var ikke klar over problemmet. Han skulle teste dette på en bil han holdt på å montere, for å sjekke...men det var visst av det nyeste av Defa.

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med og kortslutte alarmen via blinklysene er i allefall helt sikkert at går. Sett det gjort i sinnsykt mange tilfeller, så det er nok en grunn til at det gjøres.

Takstmannen hos Naf sa at blinklys-opplegget måte være no verk gjort av drittunger/narkomane, altså folk som ikke aner ikke hva dem driver med.. Så svarte jeg og pappa tilbake med at det kunne være noen som kortslutta alarmen via blinklys-ledningene, og da sa takstmannen at det ikke gikk ann osv..:wonder:

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takstmannen hos Naf sa at blinklys-opplegget måte være no verk gjort av drittunger/narkomane, altså folk som ikke aner ikke hva dem driver med.. Så svarte jeg og pappa tilbake med at det kunne være noen som kortslutta alarmen via blinklys-ledningene, og da sa takstmannen at det ikke gikk ann osv..:wonder:

det går ann, kan du hilse han å si neste gang du ser'n ( forhåpentligvis ser du han aldri igjen;) )

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en rar følelse å sette seg i bilen igjen faktisk..du sier noe der!

Du hadde no i det minste en bil å sette deg inn i, værre når dem stjeler hele bilen.....:boxers

Men uansett, dette er noe dritt, håper du får det meste dekket da.

Det tar en stund før man føler seg "trygg" og man blir skeptisk på alt av lyder.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider