Gå til innhold

Stereoanlegg stjålet natt til 25/11-06 i Oslo!

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kanskje lurt å bruke releer til blinklysene og kjøre strømmen til dem på egen sikring.. .da har det hvertfall ingen innvirkning dersom dem blir kortsluttet.

Men at alarmen ikke reagerer på ruteknusing er jo sinnsykt.

Vil da tro at 80% knuser ruten fremfor å knekke opp døren :P

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det er noe som heter glassknuse-sensor hos Defa? Men ja, klarte å kravle meg inn der uten at noe som helst lagde lyd...men kanskje det er "dem" som har ødelagt alarmen?!

vis du går inn på http://www.defa.no klikker inn på Auto Security og bruksområder vil du kunne se forskjelige sensorer som kan brukes i bilen..

Når det er sakt så må man også huske på at der finnes mange forskjelige typer defa alarmer. Kan være at dem ikke har satt i ledningen fra bevegelse sensoren sikkelig..

Hadde det vært min bil hadde jeg tatt kontakt med defa og fortalt de at jeg hadde en alarm fra dem som man kan fint krype inn i utan at alarmen går og spurt om det skal være mulig i en bil med alarm fra dem..

Men som du har skrevet tiligere så blinket jo alarmen din når du fant bilen, da har jo alarmen gått. vis du teller blinkene i dioden så kan du jo se hvilken sensor som har blitt utløst..

Det jeg trur kansje dem har gjort i det her tilfelle er at dem har koblet ledningene i blinkelysene så dem blir kortsluttet. da vil ikke lysene blinke. så kommer dem seg inn i bilen , alarmen går men dem kobler ut bevegelse sensoer og da vil den ikke gå på nytt. for når alarmen går blinker blinkelysene helt til man skrur av alarmen. hornet tuter i 30sek. vis ingen sensorer gir noen beskje om at noe er galt da vil den ikke lage noe mere lyd..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje lurt å bruke releer til blinklysene og kjøre strømmen til dem på egen sikring.. .da har det hvertfall ingen innvirkning dersom dem blir kortsluttet.

Men at alarmen ikke reagerer på ruteknusing er jo sinnsykt.

Vil da tro at 80% knuser ruten fremfor å knekke opp døren :P

Kun gammle defa alarmen som sikringen går på når man kortslutter blinkelysene.

Defa reagerer på ruteknusing. men finnes måter å knuse ett vindu som gjør at det blir en annen lyd som den ikke reagerer på.

Er jo mye bedre å kunne gå inn døra enn og krype inn vinduet vis du skal stjele en bil uten å bli lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du knuser ruta, er det vel en smal sak å gå inn døra.

Et lite håndgrep, så er den ulåst, mener jeg ;)

Ja men lyden av en rute som knuser har en tildens til å trekke opmerksomhet.

Å er sikkert ikke noe serlig å kjøre med ute nu når det regner så mye.. :)

Man bruker jo som oftes ikke mere enn 1-2min på og åpne en dør uten å ødelegge noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider