prodigious Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Hei folkens. Jeg har senket bilen min med et senkesett som firmaet RacingPower bygde for meg ved hjelp av originale fjærbein-deler og deler fra koni. Senkesettet er justerbart (såkalte koni coliovers), men jeg mener selv at bilen ikke blir senket nok foran fordi gjengepartiet, som gjør at jeg kan justere høyden, sitter for høyt opp. Det er umulig å justere på dette da det ikke er fysisk mulig å flytte gjengepartiet lengre ned pga. utformingen av det originale fjærbeinet. Jeg har forholdsvis korte fjærer foran(og bør nødig tukle noe med disse) men jeg vil ha bilen lavere foran. Hva kan jeg gjøre? Siste mulighet blir å kappe fjærene 1-2cm..bilen MÅ lengre ned pga. det estetiske. Den har en perfekt høyde bak, og jeg vil ikke godta at den er høyere foran enn bak. Jeg har betalt 7000 for ombyggingen, og har ikke økonomi til å kjøpe nytt, bare så det er sagt! Og når det gjelder "toe in" og chamber (er ikke særlig kjent med disse uttrykkene) har jeg fått for meg at disse skal justeres etter senking for å minske slitasje på dekk og liknende...spørsmålet mitt er da; Om fjærene er kappa (dersom jeg ikke finner en annen løsning), og bilen er godkjent, har vel ikke verkstedet no med dette å gjøre? De skal vel kun fikse problemet så godt som mulig?? Eller tar jeg feil? Tenker da på om dem har makten til å umuliggjøre senere godkjenning etc? Vil helst slippe all moralpreken, da jeg vet at fjær-kapping ikke akkurat er å anbefale. Men har ekstra fjærer om det skulle bli et for stort problem. Og bilen MÅ bli lavere foran. Håper på gode og saklige svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 så lenge fjærene ikke er gammle og rustne så er ikke dette noe problem. du har ikke bilde av dette a?? kanskje du kan lage deg senkeskåler til fjærbeinet ditt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 så lenge fjærene ikke er gammle og rustne så er ikke dette noe problem. du har ikke bilde av dette a?? kanskje du kan lage deg senkeskåler til fjærbeinet ditt.. Fjærene er splitter nye og superstive. Men som nevt, ligger senkeproblemet mest i gjengepartiet vs. den originale utformingen av fjærbeinet egentlig:S Skal se om jeg får lagt ut noen bilder på mandag, da jeg kommer hjem til min egen PC. Senkeskåler? Hva går dette ut på? takk for alle innspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 kan jo være greit å si hvilken polo det er snakk om... kjøpe nye fjærer, koster ca 500kr stykke i valgfri hardhet Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 kan jo være greit å si hvilken polo det er snakk om...kjøpe nye fjærer, koster ca 500kr stykke i valgfri hardhet Det er snakk om polo 2f; Tviler på at jeg får tak i no særlig kortere fjærer..hvor korte får man tak i i løs-salg? (kan ta mål av fjærene mine på mandag)! Og er det noen som har noen svar å gi meg på dette; Når det gjelder "toe in" og chamber (er ikke særlig kjent med disse uttrykkene) har jeg fått for meg at disse skal justeres etter senking for å minske slitasje på dekk og liknende...spørsmålet mitt er da; Om fjærene er kappa (dersom jeg ikke finner en annen løsning), og bilen er godkjent, har vel ikke verkstedet no med dette å gjøre? De skal vel kun fikse problemet så godt som mulig?? Eller tar jeg feil? Tenker da på om dem har makten til å umuliggjøre senere godkjenning etc? på forhånd takk;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Trenger ikke inn på verksted vel?? får de rimelig korte.. Pedersensracing selger HR og dem produserer svært korte fjærer Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 min var senket 90mm med coilovers, så jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg hadde 2 fjærer pr fjærbein. Hadde da fjærskålen "helt nede på styrestaget" Tipper heller du har kjøpt for store felger;) Hvilken diameter har fjærene dine da? Kollevold, Gundersen mfl selger coilover fjærer i forskjellige lengder og hardheter http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo12.htm Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Trenger ikke inn på verksted vel?? får de rimelig korte.. Pedersensracing selger HR og dem produserer svært korte fjærer Angående det med verkstedet, var ikke det ment for å få fikset fjærene, men om de egentlig bryr seg med "godkjenning" når dem skal justere spissing/chamber for meg...vet ikke helt hvordan dette fungerer jeg men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 min var senket 90mm med coilovers, så jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg hadde 2 fjærer pr fjærbein. Hadde da fjærskålen "helt nede på styrestaget" Tipper heller du har kjøpt for store felger;) Hvilken diameter har fjærene dine da? Kollevold, Gundersen mfl selger coilover fjærer i forskjellige lengder og hardheter http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo12.htm Har også fjærskålen helt nede, hvis jeg forstod deg rett. Ja, er nok mulig felgene er for store i deres øyne..hehe,men det er den strl. jeg ville ha (16" m 195/40 gummi)..har ikke du det samme da? Men hvor mye klaring er det på polo'n din, mellom skjerm og dekk? Usikker hvilken diameter fjærene er, sjekker alt imorgen når jeg kommer hjem. Hvor korte fjærer kan man egentlig ha? Prodigious Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Vet ikke klaringen mellom skjerm og dekk. Har vel igjen 20-30 mm ned til styrestaget foran nå tenker jeg. Har det justert slik at bærearmene står rett ut. Det gir best veigrep Har 195/40-16 på min ja, og det er for stort til mitt bruk. Kommer til å gå tilbake til 175/50-13 etter å ha slitt ut mine 185/55-14 gateslicks Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pokerfjes Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 må man bygge om orginal fjærbeina på både polo 1,2 og 2f for å få justerbart? eller kun 2f? Siter --GrannyRacer #1---- 81 Golf diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet November 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 må man bygge om orginal fjærbeina på både polo 1,2 og 2f for å få justerbart? eller kun 2f? Nei, skal ikke være nødvendig, men det var et billigere alternaltiv for min del, og hadde ikke nok penger til noe annet i øyeblikket. Men tror jeg ville anbefalt å kjøpe komplett kit...skal finnes=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 må man bygge om orginal fjærbeina på både polo 1,2 og 2f for å få justerbart? eller kun 2f? Ja, du må sende inn de fremre fjærbeinene dine til leverandøren for konvertering på alle Polo 86/86C(75-94). Jeg kjøpt et sett på huggeren som jeg sendte til KW Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Ja, du må sende inn de fremre fjærbeinene dine til leverandøren for konvertering på alle Polo 86/86C(75-94). Jeg kjøpt et sett på huggeren som jeg sendte til KW Oj, tror jeg misforstod spørsmålet om ombygging. beklager det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pokerfjes Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Ok, så informasjon om det mangler hos eyecandyracing.no? Begynte å lure på om det var komplette sett, med laaav pris. Det blir vel fort dyrt å sende ned fjærbeina og slikt, eller er det inkludert i prisen hos de som selger justerbart? Vil ha justerbart snart, så må bare undersøke Og prodigous, hvor ligger racing power? Siter --GrannyRacer #1---- 81 Golf diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.