Gå til innhold

Kjøpes: 16v turbogrenrør

Ranger emnet


Zone_bee

Anbefalte innlegg

Hadde du tenkt på equal length eller log? Sveiset eller støpt? Hvilken turbo har du tenkt å bruke? Hvor mye effekt sikter du på?

 

Som sagt, det meste av interresse! Har en K14 turbo jeg hadde planer om å bruke. Dette er ikke noe "fin-tuning" prosjekt, så bare det fysisk passer :P

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skaffe det meste ja, men ikke med flens til K14 tror jeg. K14 blir blant annet brukt på Audi 80 TD. De jeg vet har prøvd å bruke denne på Golf 16v har fått store problemer pga den lille størrelsen. Turboen spoolet opp allerede på tomgang og fungert ikke lenger enn til ca 3000 rpm.

 

K14 er dessuten en turbo bygd for dieselmotorer, og vil ikke tåle de mye høyere eksostempraturene du får på en bensinmotor.

 

mitt råd er å finne deg en annen turbo som er bedre egnet, som feks GT28RS, T3 Super 60, T3/4 eller KKK K24 eller K24/26 (RS2)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skaffe det meste ja, men ikke med flens til K14 tror jeg. K14 blir blant annet brukt på Audi 80 TD. De jeg vet har prøvd å bruke denne på Golf 16v har fått store problemer pga den lille størrelsen. Turboen spoolet opp allerede på tomgang og fungert ikke lenger enn til ca 3000 rpm.

 

K14 er dessuten en turbo bygd for dieselmotorer, og vil ikke tåle de mye høyere eksostempraturene du får på en bensinmotor.

 

mitt råd er å finne deg en annen turbo som er bedre egnet, som feks GT28RS, T3 Super 60, T3/4 eller KKK K24 eller K24/26 (RS2)

 

Dette har blitt regnet på, og skal fungere. Den skal nemlig ikke brukes på en audimotor, men en mindre daihatsu SOHC-motor. Flensen til toppen er nemlig nesten lik på disse, og skal modifiseres til å passe. Det skal være samme stål-kvalitet i godset på denne turboen som i mange andre turboer brukt på bensinmotorer, så temperaturen skal i teorien ikke by på større problemer på denne motoren. :P

 

NB: Jeg har flenser, så om flensen ikke passer til turboen, kan jeg modifisere dette selv.

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår