Gå til innhold

Stille opp trykket, wastgate stag inn eller ut? og dump på diesel?

Ranger emnet


tmeland

Anbefalte innlegg

Er helt enig , og jeg vet det har vært problemer med diesel pumpa på e34 dieselene . Men det jeg lurte på hvar om desse motorene hadde noen form for elektronisk trykkregulereing for turboen , og om så hvorfor de forandet dette på e39. Ved chipping er det tenning og dieselpumpa , men ikke trykket man regulerer på e39.

 

...

 

ikke sikker på E34 har elektronisk trykkregulering, kanskje jeg som ikke helt skjønner spm ditt:wonder:

men ved chipping så er d som din;) + at d styrer turbotrykket også. kanskje d som var spm ditt;) hehe

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke sikker på E34 har elektronisk trykkregulering, kanskje jeg som ikke helt skjønner spm ditt:wonder:

men ved chipping så er d som din;) + at d styrer turbotrykket også. kanskje d som var spm ditt;) hehe

 

Vel en vil aldri få mer trykk en den skal ha , da WG har en fjær som åpner ved et bestemt trykk . Når bilen blir noen år blir denne slakkere , og mest sannsynlig gir den mindre trykk en den skal ha.. Dette stort sett uavhengig av hvor mye du justerer tenning og pøser på med diesel ..

 

For å få høyere ladetrykk må en justere WG eller sette inn en justeringsskrue på slangen mellom kompressorhuset og WG ..

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel en vil aldri få mer trykk en den skal ha , da WG har en fjær som åpner ved et bestemt trykk . Når bilen blir noen år blir denne slakkere , og mest sannsynlig gir den mindre trykk en den skal ha.. Dette stort sett uavhengig av hvor mye du justerer tenning og pøser på med diesel ..

 

For å få høyere ladetrykk må en justere WG eller sette inn en justeringsskrue på slangen mellom kompressorhuset og WG ..

 

jeg vet, men for ikke en dieselmotor nok drivstoff pga feks pumpa ikke klarer å levere, så oppnår da heller ikke turboen d opptimale trykket da;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet, men for ikke en dieselmotor nok drivstoff pga feks pumpa ikke klarer å levere, så oppnår da heller ikke turboen d opptimale trykket da;)

 

 

Nei, men da tror jeg han hadde merka det på bilen..

Uansett bør en ha et rimelig bra utgangspunkt får en justerer opp noe som helst.

 

Btw: Tor erik , er du sikker på normal trykket på desse motorene synest 1bar høres mye ut ?

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da tror jeg han hadde merka det på bilen..

Uansett bør en ha et rimelig bra utgangspunkt får en justerer opp noe som helst.

 

Btw: Tor erik , er du sikker på normal trykket på desse motorene synest 1bar høres mye ut ?

 

enig i med trykkjusteringa, men han sier jo at bilen ikke går som den skal;)

er dieselpumpa hos meg, å den drar ikke helt som den skal da:(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår