Gå til innhold

Hvor mye strøm trenger jeg? Og et lite jordings spørsmål.

Ranger emnet

Finken

Anbefalte innlegg

Har 2 stk jbl gti subber som skal drives av en RF 20001BD og 2 stk JBL Gti frontsett som skal drives av en RF 8004BD.

Ligger 50 kvadrats kabel ifra batteriet og bakover.

Dynamoen er på 100 amp.

Har også stor Stinger kondensator.

Kabler fra dynamo og diverse jordingskabler blir bytta til det bedre.

2 eller 3 nye batterier blir kjøpt inn, noe usikker på hva jeg skal velge der, tar gjerne imot tips og råd der.

Holder dette?

Kom gjerne med synspunkter.

Og dette lille jordings spørmålet, blir jo en del stæsj baki denna kofferten og blir mye krøll når alt detta skal jordes på best mulig måte rundt i alt som er av gamle skruehull og greier, er det noe i veien for og borre flere hull i ei 5mm stålplate, gjenge opp disse høla og sveise fast denne på et passende sted og jorde alt i den, noen som sa til meg engang at det ikke var så lurt, men fikk ingen skikkelig begrunnelse.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg bytter ut kablene ifra dynamoen.

Hmm, har 3 50 kvadrats kabler jeg skal jorde og så blir det jo en del småtteri som diverse belysning og vifter. Har jeg da ei plate på 10x3 cm eller noe rundt der sveisa fast i karroseriet så er det jo bare og skru alt i den, ser røddig ut og får skrudd alt skikelig fast.

Det batteriet som sitter forann skal byttes ut og hvor mange trenger jeg? Må alle være like? 2 må jeg ihvertfall ha, men trenger jeg 3?

Noen batterier jeg må holde meg unna?

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider