Gå til innhold

Politi og lappen!

Ranger emnet

The cowboy

Anbefalte innlegg

har hatt et par diskusjoner med noen folk her nå, vedrørende indragelse av lappen!

og det ejg lurer på er, om du havner i en ulykke, det er så evig langt fra din feil det kan komme å bli, kan du da nekte politiet å ta lappen din for de respektive 3 ukene?

si at du risikerer lappe røsk når du er i oslo, og bor i drammen.. da bør du i det minste få kjøre hjem først (om bilen din ikke er så vrak at det ikke lar seg gjøre da!!)

dette er noe jeg har tenkt en del på da jeg kjører lastebil, og ser mange farlige situasjoner i trafikken, og vet at en dag blir det min tur og!! er nesten ikke til å ungå når man ser folk som tror at en semi har like godt utsyn og bremse egenskap som en lite fieste 1.1!!

så om/når det skjer meg,og jeg vet jeg ikke er skyld i det, så vil jeg vite om jeg kan si "nei sorry mac, dette er 110% hans feil, så dere kan nok ikke få lappen min på "rutine" nei!"

om dette skjer meg i oslo da, så har jeg et stykke hjem til skien igjen lissom! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... uansett om du nekter dem i å ta den, så vil de kanskje nekte å gi den tilbake til deg uansett etter de har fått den for å "se på den".

Da dem bad om id da jeg kjørte utfor gav jeg dem bankortet mitt :D

men måtte gi førerkortet til slutt og da var det en jævlig lite sjanse for at jeg fikk den tilbake, tror han ikke nevnte noe om at jeg kunne nekte.. o.O

så dagen etterpå dro jeg til stasjonen og sa jeg nekta inndragelsen etter å ha fått mer info. men da sa dem bare.. "jaha.." og mer skjedde ikke..

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det er smartest å gi dem bankkortet jeg også.

Det var en politimann som tenkte han skulle ta lappen min i går faktisk, ennå jeg ikke har gjort noen ting.

Hadde ikke kjørt fort eller drevet med noen som helst svinkjøring den dagen.

Har faktisk begynt å oppføre meg som folk.

Han stoppet meg, og sa han skulle beslaglegge førerkortet mitt for noen uker, men det ble ganske lite aktuellt.

Jeg ble nebbete, og han ble sint og oppgitt og kjørte sin veg, og jeg sto igjen som et spørsmålstegn MED lappen i hånda.:hvaskjera

Noterte ned navn og telefonnummer og litt sånnt da.

Fikk bare se, men ikke røre.

Han fikk først et firmakort fra esso, deretter et bankkort,så fikk han en pappbit.

Virket litt oppgitt.:fatality:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han gjorde det mest for å skremme meg, for politiet tror at jeg er innblandet i noe slossing, hvilket jeg ikke er.

Når de kommer med falske anklager,kan jeg skape meg litt til jeg også.

Er flink til å være frekk og arrogant.

Og når sant skal sies, så ble han temmelig forbannet, av den "respektløse" oppførselen.

Jeg har i allefall mitt på det tørre.

Har ikke foretatt meg noe dumt på 3 uker nå.

Må holde meg i skinnet skal jeg beholde lappen tror.

har vært nok tull nå:puke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert mindre morro lesning fremover nå.

Har blitt veldig rolig i det siste.

Mer normalisert.

Bruker bilen kun som et fremkomstmiddel for tiden, i frykt for å miste lappen..

Ble til og med forbikjørt i en 80-sone i dag, av en eldre dame i en ford mondeo.

Har det ikke travelt jeg.

For et par uker siden, hadde jeg faktisk aldri blitt forbikjørt, ikke en gang på motorvei.

Har ligget i venstrefile med flatt jern hele tiden, helt fram til nå.

En gang må tullskapen ta ende.:shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla bare skurk, det skjønner du vel..Har selv fått rast bra fra meg men spøling og råning er jeg ikke flink til. Mest morro og kjøre spor, holde flyt i fart og trafikk uten å bremse.

Kjøre på høyest mulig gir uten og plage bil eller motor. Utnytte vei og landskap for å trille mest mulig...Kjempemorro. Æ kose meg for hver meter jeg kjører med kranen avstengt. Da er utfordringen å holde fart med minst mulig gassbruk. Du får finne dine egne vaner, uvaner, eller rutiner.

Du skal no ha cred for at du bidrar med skurkehistorier til tross for pepper..

Mye morro historier men er det virkelig sant?

Æ håpe og tror det..

Tulling! men en ærlig tulling er det vel ikke mye vondt eller galt i.:boxers

Du finner nok andre bilinteresser senere og blir vel mere fornuftig etterhvert.:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla bare skurk, det skjønner du vel..Har selv fått rast bra fra meg men spøling og råning er jeg ikke flink til. Mest morro og kjøre spor, holde flyt i fart og trafikk uten å bremse.

Kjøre på høyest mulig gir uten og plage bil eller motor. Utnytte vei og landskap for å trille mest mulig...Kjempemorro. Æ kose meg for hver meter jeg kjører med kranen avstengt. Da er utfordringen å holde fart med minst mulig gassbruk. Du får finne dine egne vaner, uvaner, eller rutiner.

Du skal no ha cred for at du bidrar med skurkehistorier til tross for pepper..

Mye morro historier men er det virkelig sant?

Æ håpe og tror det..

Tulling! men en ærlig tulling er det vel ikke mye vondt eller galt i.:boxers

Du finner nok andre bilinteresser senere og blir vel mere fornuftig etterhvert.:hug:

Det jeg har skrevet her er sant, hvert eneste ord.

Ikke noe vits i å sitte her å leke idiot.

Har unnlatt å skrive det aller verste her inne da, ingen som hade trodd det uansett.

Det er utrolig mye rart du kan få til med liten motor, bare du satser nok, og har stor nok fart i svingen Før du kløtsjer`n ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider