Gå til innhold

Politi og lappen!

Ranger emnet

The cowboy

Anbefalte innlegg

Har unnlatt å skrive det aller verste her inne da, ingen som hade trodd det uansett.

Ah, jeg har skjønt det! Du har speedometer i MPH, men skriver her inne at det var km/t, så de gangene du for eksemepel har ligget i 200 gjennom byen har det vært 200 MPH. Stemmer ikke det da, Skurk?

Har hørt at toppfarten på 190D er rundt 310 km/t, men da sier det stopp. Kan du bekrefte/avkrefte dette?

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg har skjønt det! Du har speedometer i MPH, men skriver her inne at det var km/t, så de gangene du for eksemepel har ligget i 200 gjennom byen har det vært 200 MPH. Stemmer ikke det da, Skurk?

Har hørt at toppfarten på 190D er rundt 310 km/t, men da sier det stopp. Kan du bekrefte/avkrefte dette?

Eirik

Toppfarten på 190D er ikke mer enn 155km/h, og har aldri sagt at jeg har kjørt 200 i sentrum av noen by heller.

Gidder egentlig ikke bry meg om sånne som deg som ikke har lappen, og skal fortelle meg forskjellen på rett og galt.

Det blir litt for dumt.:klovn:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppfarten på 190D er ikke mer enn 155km/h, og har aldri sagt at jeg har kjørt 200 i sentrum av noen by heller.

Gidder egentlig ikke bry meg om sånne som deg som ikke har lappen, og skal fortelle meg forskjellen på rett og galt.

Jeg har da ikke gjort det jeg, Skurk. Ingen moralpreken fra meg. Jeg bare.. lurer på ting.

Og forresten, sunn fornuft burde komme før lappen ;)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummere enn å generalisere det slik at sunn fornuft avhenger av et liten rosa plastkort?

:)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi og lappen... Hva med den gamle "myten" om at politiet har rett til å ta fra en person førerkortet uansett, dersom de mener det er riktig?

Kan man liksom bli stoppa på gata (gående) og bli fratatt førerkortet dersom politiet finner "grunn" for det?

Ja, faktisk. Men tar de det mens du er ute å går har de som regel en veldig god grunn.

Blir du stoppet, og samtidig vet at du har gjort noe som med politiets øyne(de er ikke som andre øyne..) kan kvalifisere til inndragning er det en fordel å ha "glemt" førerkortet hjemme..

Snakker av erfaring

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo mye bedre utsyn i en semi enn en fiesta da, men stoppemulighetene er noe anna.

beklager å måtte skuffe deg men.. du har ikke det serru!

greit nok, du ser mye bedre langt fram i trafikken, men du ser ikke en dritt av det som skjer 3 meter foran deg! og du har en stor blindsone på høyre side av bilen! og rett bak, der ser du faen ikke mye der heller!!" hehe

da har du mye bedre syn rundt deg i en fiesta som har 6 ruter du kan gløtte ut av, og en lavere bil, så folk på din høyre side ikke havner i noen blindsone!

og ps: bra å se svara på tråden.. gikk noen poster for det dro litt ut.. hehe :) men, hvilken tråd her inne drar ikke ut a? hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider