Gå til innhold

Total overhaling av b230ET. opd: 13.12.06

Ranger emnet


VolvoSkrue

Anbefalte innlegg

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og hvor mye regner du med å ta ut av motoren etter de nye "beslutningene"? :)

 

Tja, vanskeligt å si men skal jeg tippe.

med den nye orginal turboen så ligger jeg nok å presser på 240Hk, kanskje litt over men jeg ligger på den safe siden. Får jeg den turboen jeg er på jakt etter og bytter 240 chip til 300+ så bør jeg kunne klare å nå 300 og kanskje litt over også hvis jeg bytter dyser. men det er jo begrensninger på el systemet også men 300 burde det klare. holder for meg det :) blir ny motor til høsten igjenn og den skal inneholde 300 ++ :) 16V , blir vel kanskje en worklog av den også hehe

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du greier vel ikke 300hk med standard dyser.. Da går den i såfall møkkmagert... Du som har svidd såpass med kroner på dette alt kan jo høre med en svenske som driver mattson motorteknik, han spesiallager chips bla til motronic og får syke effekter ut av lite motor. Da kan du kjøre med ganske store dyser siden han mapper til døm.. Han bremsa 343hk@1,47bar utav en b21et bånn med 530 topp, vx3 kam og en t34 turbo (usikker på hvem turbo det var) og alt rundt var standard.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du greier vel ikke 300hk med standard dyser.. Da går den i såfall møkkmagert... Du som har svidd såpass med kroner på dette alt kan jo høre med en svenske som driver mattson motorteknik, han spesiallager chips bla til motronic og får syke effekter ut av lite motor. Da kan du kjøre med ganske store dyser siden han mapper til døm.. Han bremsa 343hk@1,47bar utav en b21et bånn med 530 topp, vx3 kam og en t34 turbo (usikker på hvem turbo det var) og alt rundt var standard.

 

Nei det kan nok være riktig volvo-r-sport. Må nok bytte dyser for å klare det.

Turboen er vel kanskje ikke så vanskelig å få tak på men chip er det kanskje værre med så takk for tipset, skal undersøke detta jeg.

 

Du har tilfeldigvis en nett adresse eller noe sånt til ham vel ?

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis forige eier sa det var 300 hk i den motoren har han lurt deg iallefall.. hvorfor tror du kammen er ny? orginalt sitter det en a kam i den motorn der.. råder fra ft/fk passer ikke

 

 

ft/fk råder passer rett inn..

 

så der tar du helt feil:)

 

 

vist han setter inn ny type råder, stør turbo, 3"lmm, stør dysa, fk sprut, bensintrykksregulator å viking chip.. så får du rundt 300hk i motorn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

austad : Det du snakker om er alerede i gang, hvis du ser hva som står lenger over på siden så ser du hva planene er :)

 

Det at du sier at 230 er max, er litt feil, med det systemet jeg kommer til å kjøre på nå (uten turbo, dyse og chip bytte) klarer jeg fint 240Hk. Alt utover det så må jeg bytte turbo, chip og dyser og med det så nocker jeg fint 300HK og det med motronic el net.

 

Hele tiden hører jeg at FK sprut er bra og jeg skal ikke fornekte det men Motronic er heller ikke så værst faktisk, det yter mere enn man tror. Det fikk jeg konstantert etter at jeg snakket med mattson motorteknik.

 

takker volvo-r-sport for tipset og Haaken for adressen :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår