Gå til innhold

Total overhaling av b230ET. opd: 13.12.06

Ranger emnet


VolvoSkrue

Anbefalte innlegg

230et er ikke noe og trimme på..

men du kan no sette på k&n filter, 3" jt eksos.. og sikkert bare og justere den turboen som du har på max ca 0.9-1 bar.. så har du vel kansje 210hk om du har chip..

 

Blir bra dette!

 

en kammerat av meg har en 740 tic med B230ET og på 0,9 i ladetrykk, og chip har han bremsepappirer på 240HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. ja for blokka er vel heilt lik?!

 

Er veiva og lik eller?

 

selve blokka er lik, ja... selv om det er en sannhet med modifikasjoner;)

 

alle bxx/bxxx blokken er like utvendig, med små forskjeller på hull for olje/retur, dim på sylindran, lager til veiv ++ litt andre småe ulikheter

 

menne veiva skal være lik på fra 85 (mulig 86) og oppover.. motorer før det hadde litt større lager ++ såe man kan vist ikke sette ei veiv fra en b23 på en b230;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg monterte 95mod råder fra b230ft i min b230et fra 1986

 

 

kjøpte du disse nye Vomaz? i såfall var prisen på de ?

jeg regner med at det ikke er noe forskjell fra 85 til 86 ?

siden motoren min er en 85 mod.

 

så du behold den gamle veiva og og kjøpte nye orginal stempel, men byttet fra ET råder til ft råder, stemmer dette ?

råde lager blir vel det samme antar jeg ?

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte du disse nye Vomaz? i såfall var prisen på de ?

jeg regner med at det ikke er noe forskjell fra 85 til 86 ?

siden motoren min er en 85 mod.

 

så du behold den gamle veiva og og kjøpte nye orginal stempel, men byttet fra ET råder til ft råder, stemmer dette ?

råde lager blir vel det samme antar jeg ?

 

jeg kjøpte de brukte.. ga 600 for alle..

 

ja, jeg kjøpte et overhallingsett fra pedersen racing som bestod av; stempel m/ringer *std dim*, oljepumpe, oljefilter, ALT av pakninger og simmeringer og tetninger..

 

og kjøpte ny råder som ble satt på den org veiva og nye stemplene!!

lagrene var samme dim;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte de brukte.. ga 600 for alle..

 

ja, jeg kjøpte et overhallingsett fra pedersen racing som bestod av; stempel m/ringer *std dim*, oljepumpe, oljefilter, ALT av pakninger og simmeringer og tetninger..

 

og kjøpte ny råder som ble satt på den org veiva og nye stemplene!!

lagrene var samme dim;)

 

takkar så mykket Vomaz, da hermer jeg litt etter deg og gjør det samme, stikker ned til pedersen i morgen og bestiller noe :)

 

kjøpte du de rådene privat eller fra hvor ?

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok dags for en liiiten oppdatering.

 

har nå fått vaska alle delene, stimet og kokt levenes hehe

neste nå blir å invie noen timer til både pussing og ventil sliping, noe jeg kommer tilbake til. blir tatt en del bilder underveis så frykt ikke :)

 

 

Et annet spørsmål som jeg er litt i tvil om.

 

Jeg personeligt har for vana og sende topper til plansliping, gjelder da alu. Men så er det noen da vettu som sier at jeg kan spare meg de pengene og drit i det, er ikke nødvendigt sier de, i og med at det er såpass mange bolter den sitter fast med så er det ikke nødvendigt med sliping, det er kun ved skader o.l. Selv så mener jeg at det har ikke noe med hvor mange bolter den har men hvor vidt det strekker seg.

 

er det noen som har en formening om dette, hva gjør folket på forumet, skal den slipes eller driter jeg i det ?

 

Toppen har ingen overflate skader, har ikke kryss målt den ennå (noe jeg seffers kommer til å gjøre) vil bare ha deres mening om saken.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår