Gå til innhold

Total overhaling av b230ET. opd: 13.12.06

Ranger emnet


VolvoSkrue

Anbefalte innlegg

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jøss, det er såpass ja, men dreimomentet er vel større i en 350, river vel i filler det som er hehe.

 

men et annet lite spørsmål, siden jeg skal hive inn en ny motor så må jeg jo også få rydda motor rommet, få det litt mere stilfullt. Det første jeg tenkte på er den svære klædden av en servo pumpe, jeg har som sagt en 87 mod og den har den store typen der du fyller olje rett i pumpen. har sett at det er andre å få, der tanken er skrudd fast på innerskjærmen. Den pumpen der er jo litt mindre av omfang og kan bli litt mere stil over den enn den andre og bedre plass i motor rommet blir det også. men spørsmålet er, vil den passe på tannstangen min ? er de like hele veien der. for da kan jeg jo bare fjerne den som står der og sette på den andre typen. drar fort igjennom spørsmålene.

 

vil den passe på min tannstang ?

 

er det noe forskjell på den gamle typen kontra den nye store ? tenkte da på sving kraften på rattet.

 

 

takker som vanligt for alle svar.

 

ps. en ny update vil komme i morgen en gang :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pumpa er ikke fysisk koblet til tannstanga, vist skal bytte til den lille pump med tanke inner skjermen trenger du en ny slange for oljeretur til tanken, den som er på den gamle pumpa er for kort.

 

servo.jpg

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pumpa er ikke fysisk koblet til tannstanga, vist skal bytte til den lille pump med tanke inner skjermen trenger du en ny slange for oljeretur til tanken, den som er på den gamle pumpa er for kort.

 

Ok, tusen takk forsvaret, helt toppers.

 

hm ok da vet jeg det, men den pumpen som jeg har fått tak i var det slanger på, tatt rett ut ab bilen den satt i, så forenkler det jo en del. men pumpa er like sterk som som den jeg har da eller ? det er ikke noe spes forskjell på dem ?

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere måler litt oppdager dere at alle (!) 230 veivakslene har 49 dim på rådetapp og rådene finnes i 2 forskjellige typer, ny & gammel.

 

ok et godt tips og ta med seg. de nye er da seffers sterkere enn de gamle men når begynte de nye å komme, årstall ?

vil det alikevel vere lønnsomt å gå over til b230FT råder ?

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten stemmer det ikke at smidde stål veivstaker av H-Profil er svindyrt,fra 1000 til 3000kr pr.stk alt etter hvilken kvalitet du ser etter og er helt klart verdt de kronene.

 

ja verd det er det nok men nå er det jo snakk om en liten trimming da og da er 1000 kr pr råde dyrt. skal som sagt bytte m... til høsten igjenn. men samtlige har sagt at de orginal rådene jeg har nå er helt ræ.... for å si det slik og de anbefaler å bruke noen som er litt sterkere, feks. b230FT råder, de er sterkere enn orginal rådene og koster litt mindre enn 1000 :)

 

men skal du gå infor skikkelig trimming så er det jo helt klart en fordel å satse litt høyere, men da ville jeg kanskje også ha valgt et annet utgangspungt enn en ET motor.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de passer ja.har gjort det noen ganger selv

 

oki takkar.

 

vil efekten øke noe særlig bare ved å bytte cam og løftere tenkte da på en annen cam enn det jeg har liksom ?, sitter en A cam i motoren. eller må jeg bytte noe mere i den, tenkte da på ventiler og slikt, vet at dette øker men for øyeblikket tenkte jeg evnt. bare på cam og løftere.

Eksosen er grei nok, den skal jeg bytte til 3" tenkte også på et 940 grenerør.

 

noe større turbo blir det vel neppe i denne omgang (hvis jeg ikke får tak i noe brukt noe da) kommer til å bruke en del tusen på neste prosjekt men hadde vært litt gøy å freshje opp denne litt også, hvis det er muligt da hehe

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt og få svar på det med ft råde i et blokk! :)

 

Volvoskrue: Har en onkel i Sarpsborg, så drive USA import å greie.. Så er der med han en sjelden gang når det er rudskogen treff og sånn.

 

Også ble jeg å noen kompissa kjent med en luring som het Arthur som jobber på Dirty Nelly.. så fekk vi han til og jobbe 2tima ekstra så vi fekk i oss en godt vetig mengde gosake :p ..hehe, Kjenne du han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår