Gå til innhold

sider med motor renoverings specs, (moment ventilklaring ol)

Ranger emnet

JEPS

Anbefalte innlegg

hellu

Driver å overhaler 355en som jeg har i volvoen min, men hvor finner jeg momentene jeg skal dra til feks toppene med?

det er pinnbolter på toppene er det da samme moment som orginalt?

har ganske mye komp 13:1 trur æ det va, holder det med orginale topp-pakninger, eller må æ ha noe forstærka greier

motoren så ikke helt bra ut, da jeg demonterte, bla sto en ventil kilt å var bøyd, å en støtstang var knekt. skal se om jeg ikke har noen bilder hær en plass.

har i allefall fått ordnet det, å planet topp og mirafrest ventilseter osv og syrebehandlet ventilene.

var morro å demontere å se hvilke deler det egentlig var i motoren, bla var det tripple ventilfjærer noe som er rimelig rått synes nå jeg...

vell, tilbake til topic, noen som vet om noen sider med momenter å sånt, eller som har de i hodet, samme med ventilklaring (rullekam og rulle vipper)

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for linkene! supre greier, har ikke begynt å montere enda, må kjøpe lagre og pakninger først. å kanskje stempelringer....

skal se om jeg har noen bilder etterhvert..

chevyv8: holley 850 dobbelpumper (i største laget sies det, men jeg har liggende en 750 oxo) MSD tenningsforsterker, rulle kam og rulle vipper.

JE stempler 13.5 i komp. dart topper som er portet. ++

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se det skjer litt igjen med bilen din. Hvordan gikk det med girkasse opplegget? Funnet sted å skru på da?

har plass å skru ja, men ikke noen fast plass, så det må gjøres forholdsvis fort. girkassa er jo nyoverhalet, nå er det motoren som blir overhalet...

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

Lenke til kommentar
Del på andre sider