Gå til innhold

Erfaringer med xenon på 240

Ranger emnet

fsl

Anbefalte innlegg

hvis det er lov , blir det muligens et sett her oxo...

NOEN SOM HAR FÅTT DET GODKJENT

(er lei av ombygging ved hver EU kontroll)

- 244 DL 1979 (B19 A) AVSKILTET - 244 TIC 1985 (ombygd til B21 ET) SOLGT- 245 GLT 1982 (B200 K) skiftet motor SOLGT

- 245 GL 1984 (B200 K) SOLGT- 240 GLE 1988 (B230 F) R,I,P- 240 GLE 1989 (B230F) bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er bare å drite i å få det godkjent! nytter ikke!

BT her i byn har sagt offentlig: Stopper vi biler med ulovlig xenon blir den avskiltet på stedet.

Så jeg veit ikke om det er verdt det, jeg!?

Er jo helt mongo egentlig... Øker jo trafikk sikkerheten ved at man ser bedre... BT er no pikkhuer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT her i byn har sagt offentlig: Stopper vi biler med ulovlig xenon blir den avskiltet på stedet.

Er jo helt mongo egentlig... Øker jo trafikk sikkerheten ved at man ser bedre... BT er no pikkhuer!

Jepp, det er helt håpløst. Å eie et kjøretøy i Norge kan, og er som regel et vanskelig og dyrt helvette.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Enda ingen som har prøvd xenon på 240? :)

istede for å spørre på hver side om noen har prøvd xenon lys på 240 hvor kan ikke du være den første da..

Sjekke denne siden de har pære som skal gi xenon look

http://www.dybvik-trading.no/kategori.asp?maingroup=Halogen%20-%20Xenonlook&bid=1

Frisk opp bilen din med nye pærer. Så blåhvite du kan få med halogenpærer. Neste steg er xenon.

Pris for to stk pærer.

60/55w 4500 kelvin H4 pærer. Pærene er fylt med en blanding av xenon og halogen gass og gir noe høyere kelvin (blåfarge) og sterkere lys enn tradisjonelle halogen pærer.

Gir merkbart mye hvitere og mer behagelig lys enn tradisjonelle halogenpærer, men kan aldri sammenlignes med xenon på lysstyrke.

Pærene har ikke blåfargen påmalt slik som andre billigpærer ofte har, dette gir i såfall bare dårligere lys. Her er pæren støpt i blått glass tvers igjennom.

E-merket.

NB! For dette produktet gjelder ikke vårt garantiløfte.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare veldig spent på om det blir noe usannsynlig mye strølys, og jeg har faen ikke skrevet i hver tråd som finnes her.

Xenon-look er noe drit og det skal jeg ikke ha, det har heller INGENTING med xenon å gjøre. Det er halogen med blått glass på pæra. Det som er interresant er jo hvordan lysstyrken av xenon funker i de originale lyskasterne.

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon-look er noe drit og det skal jeg ikke ha, det har heller INGENTING med xenon å gjøre. Det er halogen med blått glass på pæra. .

LES ALT JEG SKREV DA: Pærene er fylt med en blanding av xenon og halogen gass og gir noe høyere kelvin

Har også kjørt en volvo med slike pærer og kan bekrefte at det blir bedre og mer behaglig lys å kjøre med en det orignal gule.

skal du ha exnon lys MÅ ha helt klare glass, lyktepusser, automatisk høyde justering av lykten.. en anne plass skrev du at ikke gidda å fikse det dermed får du det ikke Godkjennt

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ser bedre ja, men det skal være høydejustering, lyktespylere klare glass og det ene og det andre for at det skal bli godkjent, alt dette har du garantert ikke.. når du ikke har dette kan du blende motgående trafikk, noe som gijen fører til at nettopp trafikk sikkerheten minsker!!

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LES ALT JEG SKREV DA: Pærene er fylt med en blanding av xenon og halogen gass og gir noe høyere kelvin

Har også kjørt en volvo med slike pærer og kan bekrefte at det blir bedre og mer behaglig lys å kjøre med en det orignal gule.

skal du ha exnon lys MÅ ha helt klare glass, lyktepusser, automatisk høyde justering av lykten.. en anne plass skrev du at ikke gidda å fikse det dermed får du det ikke Godkjennt

Det som gjør at de lyser "hvitere" eller "blåere" er fargen på glasset, hvis det hadde vært xenon så fremkaller de en høyere fargetemperatur uten noe glass som endrer på det. Farget glass slipper gjennom mindre lys enn blankt glass gjør. Alle målinger jeg har sett av xenon-look pærer er at de lyser dårligere, f.eks Philips Premium +30% har sterkere lys enn hva Philips Bluevision har :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør at de lyser "hvitere" eller "blåere" er fargen på glasset, hvis det hadde vært xenon så fremkaller de en høyere fargetemperatur uten noe glass som endrer på det.

Har du enda ikke lest alt.. er en blandning av xenon og hallogen i disse pæren. Dermed får du et hviter lys.

Kan du bevise noe annet så kom med fakta jeg har prøvd begge typen og kan bekfte at det blir bedre og mer behaglig lys.

Alle målinger jeg har sett av xenon-look pærer er at de lyser dårligere, f.eks Philips Premium +30% har sterkere lys enn hva Philips Bluevision har :)

Kom med BEVIS

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du enda ikke lest alt.. er en blandning av xenon og hallogen i disse pæren. Dermed får du et hviter lys.

Kan du bevise noe annet så kom med fakta jeg har prøvd begge typen og kan bekfte at det blir bedre og mer behaglig lys.

Kom med BEVIS

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,235859,00.html

Mer behagelig lys, likt dagslys, hvitere lys, ja. Sterkere lys, nei.

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider