SpottedinNarvik Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Lå etter denna fra Statoil Fagernes til han kjørte ut av byen, fikk bare knipsa den bakfra. Så håper noe har bedre bilder, fin bil syns nå jeg. :) Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Jonte, skjønner du ikke at bilen er kjøpt som et leketøy, som taes ut en helg i ny og ned, og skal råkjøres på bane. Hvorfor sutre så jævlig over at den ikke har skilter? At alle med nogenlunde god råd kan kjøpe seg en slik bil tviler jeg ikke på, den er ikke dyr. Men hvor mange ser du gjør det? Og hvorfor han "prøverkjører" den til Narvik? Hvorfor ikke? Hvem ville IKKE tatt ut en slik bil om de hadde mulighet til det? Og ikke kom og sleng lover om prøveskilt ut hit, er det en ting alle på dette forumet har gjort, eller gjør, så er det å ikke akkuart være slaviske til kjøretøyloven :P Jeg skjønner ikke hva det er og klage på. Bilen er rå, bilen har ikke skilter, bilen skal ikke få skilter, bilen skal brukes til banekjøring. At den brukes en helg en gang i ny og ned skulle jo bare mangle. Btw, sitter sammen med eieren av bilen nå, og han heter foresten Anders :P Er vel ikke noe mer og si nå, er det vel? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Jonte, skjønner du ikke at bilen er kjøpt som et leketøy, som taes ut en helg i ny og ned, og skal råkjøres på bane. Hvorfor sutre så jævlig over at den ikke har skilter? At alle med nogenlunde god råd kan kjøpe seg en slik bil tviler jeg ikke på, den er ikke dyr. Men hvor mange ser du gjør det? Og hvorfor han "prøverkjører" den til Narvik? Hvorfor ikke? Hvem ville IKKE tatt ut en slik bil om de hadde mulighet til det? Og ikke kom og sleng lover om prøveskilt ut hit, er det en ting alle på dette forumet har gjort, eller gjør, så er det å ikke akkuart være slaviske til kjøretøyloven :P Jeg skjønner ikke hva det er og klage på. Bilen er rå, bilen har ikke skilter, bilen skal ikke få skilter, bilen skal brukes til banekjøring. At den brukes en helg en gang i ny og ned skulle jo bare mangle. Btw, sitter sammen med eieren av bilen nå, og han heter foresten Anders :P Er vel ikke noe mer og si nå, er det vel? :P Jeg sutrer ikke over at den ikke har skilter, når jeg vet formålet med bilen, MEN jeg argumenterer med at en slik bil er ikke noe man er sjalu på - pga at kostprisen er svært overkommelig for en normal person mellom 20-30år f.eks. Det var det det hele begynnte med, det å svare på 900i's utsagn om sjalusi. Det er ikke så mange som gjør det, og jeg synes det er flott at Andre/Anders/Arild gjør det, og jeg kunne sikkert selv gjort det, men da prioriterer jeg heller å kjøpe meg EN bil til en litt dyrere penge, istedet for to biler. Det er helt inviduelt hva man velger, og jeg respekterer at andre velger annet enn meg, og det har jeg aldri hatt noe problem med. Det er sikkert en skøy bil, og den er sikkert knallarti å bruke på bane, der den hører hjemme ettersom den er satt opp som den er. Men, den får nok en god del oppmerksomhet midt i gata også, og da blir det litt teit å drive å kjøre rundt med en bil som man kanskje ikke hadde hatt økonomi til å kjøre rundt med, om den skulle ha norske hvite skilter. Om du skjønner? Om man har 300.000kr til rådighet for å kjøpe seg bil, får man mye gromt om man ikke skal betale avgiftene, men i mine øyne er det ikke så tøft. Det kan jo ikke være så veldig praktisk å drive å vase rundt med prøveskilter heller. Jeg har tilgang på røde metall skilter, men ser ikke noe poeng i drive på å surre rundt med en bil jeg egentlig ikke har råd til, med slikte skilter på. Om du skjønner? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Jeg skjønner ikke hva du mener egentlig.. Så om du hadde hatt en skyline uten skilt, så ville du ALDRI kjørt den utenom banen? Fyren driver jo ikke og brifer med bilen, det er jo morsomt og kjøre den, hvite skilter eller ikke. Det skjønner vel de fleste her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Jeg skjønner ikke hva du mener egentlig.. Så om du hadde hatt en skyline uten skilt, så ville du ALDRI kjørt den utenom banen? Fyren driver jo ikke og brifer med bilen, det er jo morsomt og kjøre den, hvite skilter eller ikke. Det skjønner vel de fleste her. Nei, men jeg hadde vel ikke tatt den med meg til en annen by for å kjøre opp og ned i byen med den. Hva i allverden gjør han da? Jeg blei vekt på Lørdagen av folk som lurte på om jeg visste hvem som eide den nye Skylinen i byen, så han fikk jo sin del oppmerksomhet.. :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Lå etter denna fra Statoil Fagernes til han kjørte ut av byen, fikk bare knipsa den bakfra.Så håper noe har bedre bilder, fin bil syns nå jeg. :) neimen se der, Naboen min jo :) Ligger flere bilder her i carspotting om du søker på "Automote BMW i Tromsø". Han har endelig fått ordna stylinga si, den fikk litt hard medfart i vinter. Ang skyline diskusjonen: Kan vi ikke bare si at han ikke har lappen men har lisens til å kjøre på bane, så slipper alle her krangle mere med Jonte. Evt si at mr Anders tar seg ei pils hver dag utenom ACR-helgene, så han trenger ikke skilt. Dere kommer uansett ikke til å bli enige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Joda, vi kan vell det.. men kan noen fortelle meg om det er lov å kjøre rundt med røde metall skilt over lengre tid? eventuelt hva som skal til for å få lov.. Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeuTraliZe Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Joda, vi kan vell det.. men kan noen fortelle meg om det er lov å kjøre rundt med røde metall skilt over lengre tid? eventuelt hva som skal til for å få lov.. Det er vell lovlig og kjøre rundt med røde metall skilt over lengre tid. mener og huske for en tid tilbake en reportasje i bladet motor at en kis hadde kjøpt seg en Corvette Z06 men ikke gidda å putte hvite skilter på den for at det ble fordyrt akkurat der å da. så jeg tror dette skal gå bra. men jeg vet ikke om det gjelder samme regler som med dagskjennemerker også kalt prøve skilt. for der har du ikke lov til å ha mere enn 1 ekstra persjon i bilen og du må kun kjøre der du har sagt du skal kjøre. men dette er det bare og ringe idiotene på BTS.. så finner du vell ut av saken!:) Siter -1994 Nissan Sunny N14 1,6 SR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Ang skyline diskusjonen: Kan vi ikke bare si at han ikke har lappen men har lisens til å kjøre på bane, så slipper alle her krangle mere med Jonte. Evt si at mr Anders tar seg ei pils hver dag utenom ACR-helgene, så han trenger ikke skilt. Dere kommer uansett ikke til å bli enige. Det er ikke snakk om å krangle med noen.. Leser ingen det jeg skriver? Jeg skjønner og respekterer Anders fra Sortland og hans Skyline, på de fleste punkter. Han får en grom bil, som er veldig arti å leke seg med på bane, den ser kul ut, den koster ikke for mye til at man skal være så veldig redd for å ha det artig med den, han har to biler til to forskjellig formål og slipper å bruke opp sin privatbil på bane. Jeg ville heller ikke registrert en slik bil, og kastet 200.000kr ut vinduet, for at viktig-Perer som meg skulle synes at han var teit som ikke hadde hvite skilter på den. Mitt første innlegg om Skylinen derimot, var rettet mot 900i som mente at Keikooo var sjalu fordi han ikke likte Skylinens utseende. Vi legger diskusjonen død, jeg skjønner alle argumenter for denne Skylinen og har ingen innvendinger mot det, men jeg har fortsatt problemer med å se at det gir så stor status blant folk å kjøre rundt i en grom bil, som man ikke har skilter på. Uansett, alt til sitt bruk. Joda, vi kan vell det.. men kan noen fortelle meg om det er lov å kjøre rundt med røde metall skilt over lengre tid? eventuelt hva som skal til for å få lov.. Prøvekjennemerker - klistremerker eller metallskilter, er for å flytting eller prøvekjøring av kjøretøy. For å få disse metallskiltene må du ha en virksomhet som driver med bil, på ett eller annet vis, og du må betale 10000kr i året (sist jeg sjekket) for å ha disse med forsikring etc. Du må skrive kjøreseddel med kjøreturens formål hver gang kjøretøyet benyttes, osv.. Her i Narvik er det en del biler som går rundt med metallskilter, og det virker som det er "greit". Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Hmm, ok Har avskiltet gammelbilen å tenkte jeg skulle legge den ut for salg. men uten skilt blir det jo ingen prøvekjøring. er jo litt tungvint å dra til biltilsynet hver gang noen ringer å er intresert i å kjøpe. eller hur? Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimo Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Æ syns han Jonte har finest bil. Han e best! Siter -05 BMW 120d m-sport The only 1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onkelvegard Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 det går ikke ann og registrere skyline længre. derfør er det vell ikke noe og klage for Siter -audi 80 quattro(med s2motor og litt trim) x945lt x240classic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Det går ikke ann og registrere høyreratta biler generelt. Har noe med TUV godkjenninga, som tydeligvis ikke er god nok for Statens Vegvesen.. Verken Supra, Skyline, Rx7 eller noe vilt fra japan med ratt på "feil" side. Men ifølge Japan Auto så er det kanskje håp for de som vil ha de registrert, saksa fra http://www.japanauto.no : Oppdatert 05.06.07 En kunde av oss har nå en dialog med sitt lokale biltilsyn og venter fortsatt på spesifisering av hva de forlanger av dokumentasjon for å registrere en Supra. Imens får vi nå rapporter om flere som har fått reg. både Supra og RX7 de siste dager... så noe må ha skjedd... Og her er grunnen til at det er slik: (Saksa fra JapanAuto) Det har tidligere blitt registrert JDM (Japan Domestic Market) biler i Norge på flere forskjellige måter. Skal ikke gå inn på disse nå.Vi har, foruten et par biler som har blitt registrert på Motorhistorisk grunnlag, registrert våre biler med originale papirer vi har fått fra TUV og DEKRA i Tyskland. Dette har gått bra inntil en gang nå i november hvor det plutselig ble bråstopp. Det viste seg at TUV og DEKRA har benyttet tester som har blitt utført på Europeiske modeller av bilene vi har bestilt papirer på. Dette ble oppdaget først nå i høst og vegvesenet godtar derfor ikke lenger TUV eller DEKRA papirer. De forlanger nå underlags dokumenter på papirene vi tidligere brukte. Dette har de jo nå god grunn til rent bortsett fra at JDM bilene stort sett bare avviker minimalt fra de Europeiske modellene. Vi satt straks igang og sendte en Supra til DEKRA for å teste avgasser og bremser osv. for å lage underlags dokumenter. Vi var nå klare igjen for å sende enda en bil ned for flere tester og vi var også klare for å ofre en bil til kollisjonstest. I mellomtiden sendte vegvesenet sine nye krav over til TUV og DEKRA og de svarte oss med at selvom de utførte alle tester de kunne så tilfredstilte de allikevel ikke norske myndigheter. De krevde også, blandt veldig mye annet rart en kollisjonstest til nærmere 100.000 Euro (ca. 800.000,- Norske kroner) samt at vi da måtte ofret en bil så nærmet vi oss millionen bare for denne testen. Når i tillegg TUV og DEKRA sier at selvom vi gjør alt dette vil det allikevel ikke være nok, så blir det litt tungt. Vi jobber nå mot sfoor i vegvesenet for å prøve å få litt forståelse for at dette er noe drøyt. Vi har håp om at noen etterhvert får opp øynene og letter litt på disse kravene. Sånn bare for og ha DET sagt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Gjelder bare japanske biler det da...Går flere høyreratta biler her i landet av andre merker. F.eks biler fra England. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Ja. Det stemmer. Burde kanskje endre på det.. :P Så om du vil ha skilt på din høyreratta skyline, kjøp en som er solgt i England. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg