Gå til innhold

brunerune: Audi 80 1975, med GT motor. Prosjekt > skilter!

Ranger emnet


Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huff! Kjipt med uhell! Får vel heller sjekke alle bolter idag jeg også... Godt at det gikk såpass bra da, kunne gått mye verre! Bilder av skadene?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Huff! Kjipt med uhell! Får vel heller sjekke alle bolter idag jeg også... Godt at det gikk såpass bra da, kunne gått mye verre! Bilder av skadene?

 

Bilder kommer senere idag, må også se om jeg klarer å lese av nr på kalipperen, da denne er i flere deler, og jeg trenger en ny fra MECA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer senere idag, må også se om jeg klarer å lese av nr på kalipperen, da denne er i flere deler, og jeg trenger en ny fra MECA!

Har du ikke en helt lik kalipper på andre siden? Burde vel gå an å finne ut av nummeret ut ifra den..?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Har du ikke en helt lik kalipper på andre siden? Burde vel gå an å finne ut av nummeret ut ifra den..?

 

Joda klarer å lese det av.. Men må bare orke å jekke opp og skru av felgen. Skal også ta av felgen, skrelle av dekket for å pusse ned og få ryfylke alu. til å sveise igjen\lappe det lille hullet jeg har fått. Skal også ta et bilde av felgen før og etter for å vise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Idag har jeg vært å tatt av dekket og kalipperen.. Har tatt et par dager da jeg har måttet skaffe et reservehjul å ha på. Takk tommyel;) Ellers viser bildene litt av hva jeg holdt på med og hvordan ting så ut.

 

Her ser dere at det gikk veldig bra med forskjermen, samme med stagene og bremseskiva.

DSC_0021.jpg

 

Her ligger hjula å hviler på hverandre, og jeg viser workspacen, noe jævlig kan du si.. da jeg ikke har hatt sjangs å rikke på bilen. Men har blitt gjort noe med nå.

DSC_0024.jpg

 

Her er et bilde av kalipperen, hvor de gråe felta skal henge sammen med disse to løse festene. Et bevis på at det har vært store krefter med her..

DSC_0025.jpg

DSC_0027.jpg

 

Etter dette tok jeg med felgen til Stavanger Dekkservice og flekka av dekket, etterpå gikk jeg å pussa ned felgen under og over, for å få frem det fine såret i felgen. Denne ligger nå på vent hos Ryfylke Aluminium til sveising. Kommer tilbake med updates i starten av neste uke da jeg får denne tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye unødvendig ekstra som skjer med bil, slike ting er sure.

Forresten, fungerer kassettspilleren i bilen? Da er den ikke ufunksjonell, spilte kassett sist her forleden jeg, kassett er og blir genialt! Keep it.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Mye unødvendig ekstra som skjer med bil, slike ting er sure.

Forresten, fungerer kassettspilleren i bilen? Da er den ikke ufunksjonell, spilte kassett sist her forleden jeg, kassett er og blir genialt! Keep it.

 

 

Eirik

 

Hehe, har ikke rigga opp, kablene nedi spiller slot'en er spagetti. Kobla ene kabelen mot strøm for å sjekke hva den var, og lysa i alle målerne i dash'en gikk på. Funky, så har latt være å mekke mer på det foreløpig, får ta det viktigste først:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:)

 

Nå har jeg vært å handla ny kalipper på meca. Manndige bremsekalippere på GTE bremsene! Legger ved et par bilder..

 

DSC_0029.jpg

 

DSC_0030.jpg

 

Kom og over denne, som jeg bare måtte ha!!

DSC_0031.jpg

 

Satser på at felgen er ferdig sveisa imorgen, fordi da kan jeg sette igang litt.. været har også vært helt jævlig. :chairshot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest brunerune

Velvel lite som har skjedd her før og under jul pga den berømte eksamenstida, etterfølgt av julefylla.. Men har fått radiator, og skal bort på Ryfylke Alu. å purre på sveisinga. Har og satt bilen på lading da noe trekker strøm. Dette skulle heller ikke forundre meg da det er bygga opp til 170 forsterkere i bilen. Legger her ved noen heller uinteressante bilder av radiatoren jeg fikk fra Polardego.

 

02012007043.jpg

 

02012007044.jpg

 

___

 

Naboen har og selvsagt klart å kjøre inn døra på bruksbilen mens han rygga ut av gården sin, natt til 1. juledag! Så da må jeg få dette taksta i samme slengen, pes..

 

NB: Har også vært på telefon med Vägverket Örebro, og har kopier av tollbehandlingen på vei i Posten. Gjenstår nå bare å bestille tekniske dokumenter på GT motoren og GTE bremsene fra riksarkivet i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Som jeg sa tidligere var jeg innom å henta felgen som var til sveising, ble meget bra, og jeg er glad jeg fikk redda felgen. Montering av dekk og felg, samt radiator osv skjer imorgen hvis været blir bra:)

 

På utsiden:

030120070500.jpg

 

Inni brønnen:

030120070511.jpg

 

Ble ganske fint, etter et 3-4 cm kutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår