Gå til innhold

brunerune: Audi 80 1975, med GT motor. Prosjekt > skilter!

Ranger emnet

Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

Gjest brunerune
Nei gjorde ikke det *flau*

Er litt stressa på jobb om dagen så når man blir forstyrret når man skriver innlegg blir det sånn.

Keep up the good work!

Hehe ingen problem inspirasjonsguru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest brunerune

Har nå testa radiatoren i motorrommet, og siden denne bilen har en del køstom arbei, må jeg gjøre litt selv og etter hvert, t.o.m med orginale deler. Radiator vifta var hakket for liten for radiatoren, eller at han har brukt for liten radiator, og så kappa til viftestagene. Så her måtte jeg finne på noe. Først tenkte jeg å lage et lite stag på 2-3cm som et ledd, men fant ut at jeg heller bare kunne knekke hele staget som var ment til vifta -tvers over. Legger ved noen bilder om dere ikke helt forstod dette. Det som gjenstår før montering nå er å få lagt et stag på 17cm som skal holde vifta på høyresia.

09012007077.jpg

09012007079.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Vel.. da var radiatoren montert.. Det svarte staget som dere ser holder ene sia av radiatoren, kjøpt jeg faktisk på biltema til 17kr, og er et monterings stag til ekstralys, ganske genialt. Eneste som gjenstår er å få på den hekkans trange slangen til kjølevannet, noen tips noen?? (Ja vet jeg er amatør, men to små flatskrujern funka ikke..)

10012007081.jpg

10012007082.jpg

10012007086.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Velvel, har nå fått oppstart på bilen! Sviver så ei klokke, eneste er at jeg lot den svive i 10 min, uten at radiatorvifta slo til, har bytta termokontakt og, hva kan vær galt? Termokontakten? Vifta sviver om jeg jumper den. Den stod til det dampa en del fra radiator lokket.. (Kokte). Temp målern i bilen viste ca 90 grader, men vet ikke om den er så nøyaktig. Håper noen kloke hjerner kan hjelpe meg her.

Uansett, her er et klipp av når den sviver:)

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=D4bexaYzNro"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=D4bexaYzNro" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel, har nå fått oppstart på bilen! Sviver så ei klokke, eneste er at jeg lot den svive i 10 min, uten at radiatorvifta slo til, har bytta termokontakt og, hva kan vær galt? Termokontakten? Vifta sviver om jeg jumper den. Den stod til det dampa en del fra radiator lokket.. (Kokte). Temp målern i bilen viste ca 90 grader, men vet ikke om den er så nøyaktig. Håper noen kloke hjerner kan hjelpe meg her.

Uansett, her er et klipp av når den sviver:)

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=D4bexaYzNro"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=D4bexaYzNro" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Høres ut som termobryteren. Film hvor?

Edit : youtube er nede

Saab 9-5 2.0T

[x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Heftig durelyd var det ihvertfall på pc-anlegget her :D

Rista i hele rommet når du filmet nærme eksospotta gitt.

Hehe. Ja, var ikke beste kvaliteten på opptaket, ulempen med mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest brunerune

Har et problem med at det koker i radiator, målern i dashen viser ca 90 grader, og termo kontakten skal starte ved 93. Vanlig vann koker jo ved 100 grader. Hva er problemet her? Kan det være at jeg har for mye kjølevæske i blandinga i systemet? Burde jeg ta en radiator rens? Hvis jeg har for mye kjælevæske iforhold til vann, endres kokepunktet nedover? Er vel noen smarte hoder her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider