Gå til innhold

Azzido sin E36 318IS coupé

Ranger emnet

Azzido

Anbefalte innlegg

• Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Starta på bakdemperne i dag.

Gikk relativt greit å få av, enste som satt noe sykt var demptertoppen innvendig på førersida, der hadde skruene rusta fast på selve demptertoppen, men ikke noe antydning til rust ellers...

demonterte_dempere_bak.sized.jpg

Monterte de nye demperne isammen, klar til å montere på bil.

monterte_dempere_bak.sized.jpg

Her ser dere de nye og gamle dempertoppene... den ene var helt morken.. når den var skrudd på dempern og stod i press kunne jeg vri og vende på den som jeg ville. på tide og skifte tror jeg ;)

demptertopper_bak.sized.jpg

Blir å montere de i morra tenker jeg, samtidig som at jeg bytter noen foringer over til powerflex ;) Utrolig greit med ett prosjekt å ikke stresse med.. bare kose seg og skru når det passer...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld blei det til at jeg monterte dempere og fjærer bak, samt ett powerflex foring sett... Foringene som har med selve bakstillinga tror jeg lar ett verksted se på.

Så for min del så er jeg da ferdig med understellet i første omgang nå...

demper_fj_r_og_foring_montet_bak_2.sized.jpg

demper_fj_r_og_foring_montet_bak.sized.jpg

Bilde underviser at bilen svetter endel ifra bakakselen, men ser ut som at det er en gummipakning som ikke er helt tett... bytta denne på de forrige e36'ene jeg hadde også.

under_318is.sized.jpg

Og til slutt ett bilde av bilen inni garasjen.

318is_i_garasje.sized.jpg

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld starta jeg å demontere dørlåsen og fikk den ut etter noe plunder, men viste seg at jeg hadde fått feil dørlås fra schmiedmann... fått en som ikke er til sentrallås og alarm. så jeg monterte den gamle igjen som førøvrig er ett helvete å få på igjen med klubbene mine av noen hender ;) Så får bestille en ny låsmekanisme i morra.

defekt_d_rl_s_demontering.sized.jpg

defekt_d_rl_s.sized.jpg

Ellers tok jeg å monterte tårnstagstaget baki og de originale høytallerkassene igjen. Måtte skjære litt i trekket for å få det imellom.

stabstag_bak_montert.sized.jpg

Utover det har jeg skrudd på bakdekka og jekka ned bilen.

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke det helt store å kjøre fram og tilbake til postkassene i lengda nei vil jeg tru :P

Ser bra ut det her, kjipt å få feil dørlås da!

Nei, blir ikke det samme som å kjøre på landevei ;) Ellers tror jeg at knut martin får ta seg en tur med skjæret og jevne veien litt... bilen blei noe lav nå ;)

2mMy: Skjer mye, og mere vil skje framover ;)

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille update!!

Har demontert varmevifta på bilen for å få delenummer osv på den. Fant også ut at om jeg kakka litt til den så starta den... dårlig kontakt, men som jeg ikke fant. Rimelig lett demontering. av med viskere, deksla over, og klipsa på boksen rundt vifta... hadde demontert, bestilt ny og montert igjen på 1 time.

Fant ut at jeg hadde ett BEHR varmeanlegg i bilen. ny vifte kom på 3500inkl mva og frakt... *grøsse*

demontering_for_komme_til_varmevifta.sized.jpg

It's Alive

gammel_varmevifte_i_live.sized.jpg

varmevifta.sized.jpg

Ellers har jeg Lagt opp strøm og signal kabel i bilen på hver sin side. Strømkabelen tok jeg imellom torpedoveggen rett under batteriet og førte bakover på passasjer sida... Signalkabelen på førersida.

lagt_kabler_til_stereo_bak.sized.jpg

tilkobling_batteri.sized.jpg

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ting gjort! :) Der varmevifta ligger, ligger vindusviskermotoren ovenfor ca.? Viskerene mine bråker til tider.. må ta å kikke på det en dag jeg gidder:)

Ja liker å bli ferdig med ting ;)

Tror viskermotoren ligger helt til høyre under frontruta, men ikke helt sikker der. lett å åpne og se ihvertfall.

Angående kupè filteret så kommer du til det ved å ta ut hanskerommet syntes jeg å ha sett i en DIY engang.

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider