Gå til innhold

Azzido sin E36 318IS coupé

Ranger emnet

Azzido

Anbefalte innlegg

• Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja liker å bli ferdig med ting ;)

Tror viskermotoren ligger helt til høyre under frontruta, men ikke helt sikker der. lett å åpne og se ihvertfall.

Angående kupè filteret så kommer du til det ved å ta ut hanskerommet syntes jeg å ha sett i en DIY engang.

Biler med klima har et rektangulært filter som befinner seg under/bak hanskerom.

Biler uten klima, slik som din har enten et filter på hver side av viftemotoren elelr ikke filtre i det hele tatt. Min hadde ikke filter, men var lett å montere. Bare fjerne de støvhettene som sitter på hver side av viften og sette på filtre. Så slipper du blader og dritt inn i bilen..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille update.

Har demontert gamle dørlåsen på passasjer sida og montert inn ny en. For folk med store never som meg kan dette bli meget plundrete. samtidig som at det er viktig å feste diverse stag i riktig rekkefølge for å få ting på plass.

Kort fortalt så skrudde jeg ut 3 skruer i front av låskassa og løsna dørhandtaket innvendig.

på ny låskasse feste jeg staget til døråpner og låsepinne innvendig og fikk tredd låsen inn i døra.

så fikk jeg festa de 2 resterende staga etter litt plunder.

legger ved noen bilder som vanlig ;)

d_rl_s.sized.jpg

ny og gammel lås

d_rl_s_2.sized.jpg

d_rl_s_3.sized.jpg

d_rl_s_4.sized.jpg

Bilde av ferdig resultat glemte jeg helt å ta så det får komme siden ;)

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice prosjekt.

Er det sperre på bilen eller?

OG lurte litt på hvordan en e36 318 IS går ift en e30 325 (kjører det selv :P)

Og må samtidig rose sekserlyden i BMW sekserne opp i skyene, er så deilig lyd til sekser å være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo meget bra ut. Men så hadde du jo et bra utgangspunkt og da. Pen bil.

Men hvordan var det å bytte til shortshift? Hvis du ser bort i fra magemålet da :) Har en shotshift liggende til min. Har ligget å støvet ned nå i over to år. Har ikke hatt ånden over meg til å bytte selv.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice prosjekt.

Er det sperre på bilen eller?

OG lurte litt på hvordan en e36 318 IS går ift en e30 325 (kjører det selv :P)

Og må samtidig rose sekserlyden i BMW sekserne opp i skyene, er så deilig lyd til sekser å være :)

en e30 325 tar en 318is glatt... mye lettere og mere hk.

Ellers så er det ikke sperre originalt på en is. men dette kan jo monteres i sammen med annet snax som større maskin ;)

Med tanke på Shortshift så er det igrunn plug'n play... til og med mora mi hadde klart det... eneste er at du må komme til både under og inni bilen. i hovedsak er det vel bare 1 skrue som må løsnes...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ang shortshift, etter en stund så reagerer jeg ikke på at vandringen er så kort en gang;) Mye vil ha mer;) Bytt foringen rundt stangen også så blir det presist og fint;)

Ang plugg and play så er jeg ikke helt enig, jeg byttet til z3 2,8 stang, den tok borti mellomakslingen i 2 og R så jeg måtte ta av overføringen og bøye denne litt, men det gikk helt supert. Må anbefale løftebukk.

Men! Har f.eks 318is lik aksling som 316/318? Jeg har iallefall en slik avbalansering på akslingen, som den tok borti. Er nemlig usikker på om m50-bilene har det...

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...