Gå til innhold

vrtx: Nissan Skyline R32 - Mitt Japseprosjekt Nr.2

Ranger emnet

vrtx

Anbefalte innlegg

Gjort litt i dag så jeg kan legge meg i natt med litt god samvittighet i hvertfall.

Fikk montert bøttestoln midlertidig til jeg får buret da jeg regner med at stolen må flyttes litt. Fikk pusset ned sidespeilene og lakkert de, da de var en dårlig kopi av carbon-speil... Fikk også kappet senkefjærene da for å få lavere kjørehøyde, ja demperene tåler dette. I morgen starter litt demontering av forstilling for å kontrollere og montere smørenippler. Fikk også igjen coildekselet fra lakkering med meget bra resultat, fikk en kompis til å gjøre det for meg :)

Slenger med litt bilder fra dagens økt.

DSCF0108.JPG

Ett speil ferdig rubbet og ett speil klar for lakk.

DSCF0111.JPG

Slik ble resultatet ferdig lakkert med 3 lag sølv metallik og 3 lag klarlakk

DSCF0110.JPG

Her blir stol midlertidig montert på 25mmx25mm firkantrør

DSCF0112.JPG

Slik ble resultatet på coildekselet, meget bra lilla effektlakk. Grunnen til jeg ikke gjore dette selv er fordi det er aluminium og han kan dette bedre enn meg med syregrunning eller hva han kallte det så lakken holder lengre.

DSCF0113.JPG

DSCF0114.JPG

DSCF0115.JPG

firhjulsstyring

DSCF0116.JPG

Støtdemper bak.

DSCF0117.JPG

Ett til.

DSCF0118.JPG

DSCF0119.JPG

Tenker jeg skal lakkere kalipperne i gullfarge.

DSCF0120.JPG

3.5" Trust effektanlegg som forøvrig er til salgs..

DSCF0121.JPG

LSD diff med brems

Det var vel alt, skal gjøre mer i morgen. så kommer mer bilder da :)

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Ikke gjort så veldig mye i siste annet enn prøvemontert en streamer i frontrute. Fant ut at denne ble for lav og må lage en enda større. Har bestilt registerreim med tilhørende deler og silikonslanger til kjølesystem. Oljefilter er kommet i hus. Skal de nærmeste dagene få fjerna asfaltplatene inni bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten plukka ut HKS EVC fra bilen og er nå tilsalgs. Kan byttes i en seriøs bensintrykkregulater eller en ny 255lh bensinpumpe. eller annet intressant. Kan jo selvsagt kjøpes kontant ;) høyeste bud er nå 1600,-. Følger med alt som trengs for montering, slanger, ledninger etc. er plug'n'play i aller turbobiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ble en liten økt i går kveld, det jeg fikk gjort var å bytte reg.reim med tilhørende deler, fjernet siste rest av aircondition og byttet kjølevannslanger.

Fant ut at jeg må ha meg ny radiator, knekt stuss på innløp. Da blir det Koyo raddis :) Fant også ut at toppdekselpakninga er litt lekk, så det må fikses og da blir det pusset ned å polert helt blankt.

Her er litt bilder.

deler.JPG

Delene som er innkjøpt. Reg.reim, løpehjul og strammehjul. Silikon kjølevannslanger. Batterikasse og 10m 35kvadrat kabel. 140A automatsikring.

for_demont.JPG

Radiator demonter samt kjølevifte. Kjølevifta er kastet til fordel for elektrisk som kommer snart.

def_radiator.JPG

Her mangler det en stor bit av stuss på radiator.

gammel_reim.JPG

Den gamle reg.reima var utrolig dårlig. Veldig sprukket og løpehjulene var meget dårlige.

ny_reim.JPG

Ny reim montert og ny strammehjul og løpehjul.

demont_ac.JPG

Demontering av klimakompressor samt en STOR festebrakett.

toppdeksel.JPG

Ett bedre bilde av effektlakken.

kn.JPG

Luftfilteret.

Blir en økt i morgen så da kommer mer bilder og oppdatering.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja satser på at det blir bra :)

Soberg: ja skal pusse de ned i morgen, grunne og lakkere de. Og kanskje en prøvemontering ;)

Har vært i prat med Brakes Norge og får alt de kan tilby til kostpris. Så blir å kjøpe meg bla. nye felger fra dem. Merket blir Ultralite, synspunkter om disse? Blir 9x17.

WP-766-9--WT.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt i dag også, mest drittarbeid.

Fikk renska bort mesteparten i bagasjerommet og alt av asfaltplater i bagasjen.

Har begynt innvendig i bilen med fjerning av asfalt, fortsetter i morgen. Rett og slett en møkkajobb.

Litt bilder.

PICT0102.JPG

PICT0104.JPG

PICT0106.JPG

Tok ett lite filmklipp ved rusing av kald motor, kan sees HER Anbefaler å laste ned å spille av i winamp eller VLC.

Kommer mer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider