Gå til innhold

vrtx: Nissan Skyline R32 - Mitt Japseprosjekt Nr.2

Ranger emnet

vrtx

Anbefalte innlegg

Dette blir veldig bra! :)

Jeg holder for tiden på med fjerning av asfaltmatter selv, og jeg lurer litt på hva som er beste metoden. Jeg tror det lønner seg å bruke kulde, dvs. enten sette bilen ute i kulda, og/eller bruke tørris/CO2 rett på platene. Ka du tru?

Gå for Ultralite-felgene! 9x17 er helmax dimensjon, da er det vel også lett/forholdsvis billig å finne dekk (225/45-17). :) Er det lov å være litt cheeky å spørre hva du må gi for dem? (Send gjerne PM hvis du vil)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette blir veldig bra! :)

Jeg holder for tiden på med fjerning av asfaltmatter selv, og jeg lurer litt på hva som er beste metoden. Jeg tror det lønner seg å bruke kulde, dvs. enten sette bilen ute i kulda, og/eller bruke tørris/CO2 rett på platene. Ka du tru?

Gå for Ultralite-felgene! 9x17 er helmax dimensjon, da er det vel også lett/forholdsvis billig å finne dekk (225/45-17). :) Er det lov å være litt cheeky å spørre hva du må gi for dem? (Send gjerne PM hvis du vil)

Vurderte kulde sterkt selv, men tenkte jeg skulle prøve i "normal temperatur" først. Mattene i min bil var relativt sprøe så det løsner store biter ved hardt slag med meisel og hammer. Men tror helt klart det hadde blitt enda enklere med kulde. Ja felg dim blir 9x17 med tanke på akkurat forholdsvis enkel dim å få tak i dekk til.

Snakket med Brakes i går så får cirka 700,- rabatt på felgene, så må betale ca. 2300,- istede for 3090,- per felg.

Fargevalget står mellom 2farger, hvit eller bronse med polert kant. Noen formeninger?

Bronse

WP-766-9--BZ-Polished.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bronse tar du! helt klart finest! grom lyd i bilen da.. sku hatt men en sånn sjøl:P

hvor mye veier alt av asfalt matter i gjennom snitt på en bil? er det mye å spare?

Er ikke så voldsomt mye men det får vi vite når jeg er ferdig å ta ut alt, samler alt i en stor bøtte som skal på vekta for å måles når alt er fjernet. Blir jo ikke astronomiske tall men litt blir det vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronsje og 25mm spacer ;)

På BMW E30 har jeg ihvertfall lest at det er ca. 10-15kg med asfaltmatter. Om det i det hele tatt kan sammenlignes med R32 vet jeg ikke. R32 er jo ganske lette i utgangspunktet, så det er et knall utgangspunkt du har for å få en lett bil. :) Mener todørs type M veier 1270 elns. Hva veier din?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronsje og 25mm spacer ;)

På BMW E30 har jeg ihvertfall lest at det er ca. 10-15kg med asfaltmatter. Om det i det hele tatt kan sammenlignes med R32 vet jeg ikke. R32 er jo ganske lette i utgangspunktet, så det er et knall utgangspunkt du har for å få en lett bil. :) Mener todørs type M veier 1270 elns. Hva veier din?

Spacere har jeg, 10mm tror jeg, kan ikke ha noe mere før jeg har fått valset skjermene. Har fått en kjenning til å komme å gjøre det i løpet av uka er jeg heldig. Bilen min er oppgitt til 1340kg. Er litt usikker på om det faktiskt er asfalt i i min bil, syns det ligner mer på en type plast eller noe. Har fylt en 20liters bøtte allerede og har enda halvparten innvendig i bilen igjen.

Dagens Update:

Ikke gjort så mye på bilen i dag. Fått byttet motorolje (Mobil-1 0w40) og filter. Tatt en motorvask. Tror vannpumpen min har tatt kveld, lekker litt ut av pumpeakslingen etter bytte av registerreim. Og selvfølgelig er den montert slik at man må av med register for å bytte pumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider