Gå til innhold

vrtx: Nissan Skyline R32 - Mitt Japseprosjekt Nr.2

Ranger emnet

vrtx

Anbefalte innlegg

• Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Kommer med en liten update uten bilder pga ett strømløst kamera som jeg ikke har lader til men skal få tatt noen bilder med ett annet kamera jeg har.

Uansett, har fått gjort en del i det siste egentlig. Fått fjerna alt av asfalt innvendig i bilen (untenatt under førerstol). Fått tatt ut alt som har med aircondition og varmeapparat + styringer. Har også tatt ut dashbord for å komme til alt under som skal fjernes, så for øyeblikke er det kun rattstamme, ett tvergående jernrør og en stol som er igjen inni bilen. Dashbord skal modifiseres og monteres inn igjen i bilen.

Bilder kommer forhåpentligvis løpet av helga :)

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. interessant... Klasser Skylinen inn i Special Saloon??

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne stille i rally med R33 GTS 4 dørs med automat men ikke noe annen type av Skyline.. mulig det er andre regler i Special Saloon?

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. interessant... Klasser Skylinen inn i Special Saloon??

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne stille i rally med R33 GTS 4 dørs med automat men ikke noe annen type av Skyline.. mulig det er andre regler i Special Saloon?

Hvorfor skulle ikke skyline kvalifisere til special saloon?

"§ 311

Tillatte biler

Som løpsbil godkjennes serieproduserte biler beregnet for allmen trafikk på offentlig veg innenfor EU og EØS-området. Det må være produsert minst 50 eksemplarer av bilen i en 12 mndr. periode siden 1990. Ut over dette kan det tillates biler som er eldre dersom disse har hatt gyldig norsk vognlisens i perioden 1999 - 2003. Alle data om bilen for å få vognlisens utstedt påligger det eier/fører å fremskaffe.

For året 2006 vil det være tillatt å delta med biler bygget etter Road Sport teknisk regelverk og historiske biler bygget etter FIA klasse E, F og G. Alle disse bilene kan delta i klasse B. "

Bjørn Fuglstad sier at det ikke skulle være noe problem å få skyline godkjent. så lenge papirer er i orden samt teknisk godkjent så er det ingen problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laster opp litt bilder tatt for noen dager siden. Fått tatt ut dashbord for å fjerne varmeapperat, aircondition og annet unyttige ting.

har også tatt av framfanger og fjernet bjelken samt fått lakkert kun ett IC-rør pga jeg ble fri for grunning og lakk.

Fikk en liten pakke i dag, fikk 2stk hovedstrømsbrytere og 6stk heavyduty vippebrytere. fått laget en instrumentpanel/bryterpanel i lexan som skal toppes med ett lag carbon, bilder av det kommer snart.

DSCI0252.JPG

Ikke mye igjen. Det som er igjen skal lakkerest så skal dashbord inn igjen.

DSCI0253.JPG

Dashbord ligger bak i bilen :)

DSCI0250.JPG

Fanger og bjelke demontert.

DSCI0251.JPG

Her ligger fanger og bjelken, utrolig tung sak.

DSCI0254.JPG

Litt hjuloppheng.

DSCI0255.JPG

Lakkert ett rør, har sendt bestilling på mere zinkspray og lakk så resten blir ferdig :)

Flere bilder kommer da jeg begynner modifisering av dashbord, montering av nytt elektrisk, nye brytere, flytting av førerstol, veltebur er antaglivis snart i boks.

Mvh. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Liten oppdatering.

Har fått lakkert den tverrstanga som ligger under dashbordet + rattstammen i fargen sort, ble mye penere enn rust... Har også fått inn dashbord igjen. Fikk nettop pakken med brytere som jeg hadde bestilt, en del vippebrytere og 2 hovedstrømsbrytere for utvendig og innvendig montering. Har også kjøpt et 2kg pulverapparat for å ha i kupeen etter regelverk. Har nettop sendt bestilling på en ny aluminiumsradiator fra usa. skal i morgen å bestille meg vannpumpe. Fikk også pakke i dag med Sard bensintrykkregulator, kjøpt brukt fra "Rage" :)

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intercooleren din så litt skitten ut :p Går det ikke å få bytta de baklyktene dine i de som er på tredørs skylinen? Eller sa du at du ikke skulle prioriter utsendet?

''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.''

Min lillesøster på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vasket bilen på 3-4mnd, gidder ikke vaske heller da det er nok annet å ta tak i. Fikk ordnet lader til kamera i går så får tatt noen bilder i dag eller i morgen. Tenkte jeg skulle få koblet noe elektrisk i helga bla. Var på Nissan i dag å bestilte meg ny vannpumpe, hadde det på lager i nederland så får den til uka. Har også lagt inn bud på noen felger så vi får se hvordan det går :) jeg har fjernet "spoileren" på bakluka da den var så liten at den ikke har så mye hensikt, så da må jeg sveise igjen hullene og fjerne nøkkellåsen i luka i samme slengen da må jeg lakkere bakluka, skal jeg prøve å få tak i lakk i samme farge eller blir det fint med sort bakluke og panser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intercooleren din så litt skitten ut :p Går det ikke å få bytta de baklyktene dine i de som er på tredørs skylinen? Eller sa du at du ikke skulle prioriter utsendet?

Tror faktiskt det er svartlakk du ser, vet ikke hva forrige eier har gjort men gikk ikke ant å vaske det vekk. må finne noe kraftstoff å få det til å løsne. prioriterer jo utseende men ikke i den grad at jeg kjøper meg nye lykter når de jeg har funker utmerket og ingen skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider