Frank S. Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 Hei EN kamerat av meg har en audi a4 1,8turbo med chip effektanlegg og sånn. det skal vistnok gi oppimot 200hk. Men d virker som om det er noe galt med bilen for den går ganske dårlig, toppfarten er 190km/t og den skal jo egentlig klare godt over 230 med den chippen og sånn. Kan det være turboen som ikke lader ordentlig, det står dumpventil på bilen og den lager lyd, så litt funksjon må det jo være i tuboen. Hvordan virker turboen på disse bilene når den er chippa? er det sånn at man merker bra at den "kobler" inn på ca4000 omdreininger eller har man bare et helt jevnt drag hele veien mvh Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TS-Racing Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 hva med å ta bort den fjollete dump ventilen ,og grunninnstille motorem på nytt........? IKKE DUMP PÅ VAG !!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Siter TS-Racing t.90038980 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klikake Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 TS-racing du er guden min :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 Originally posted by Frank S. Hei EN kamerat av meg har en audi a4 1,8turbo med chip effektanlegg og sånn. det skal vistnok gi oppimot 200hk. Men d virker som om det er noe galt med bilen for den går ganske dårlig, toppfarten er 190km/t og den skal jo egentlig klare godt over 230 med den chippen og sånn. Kan det være turboen som ikke lader ordentlig, det står dumpventil på bilen og den lager lyd, så litt funksjon må det jo være i tuboen. Hvordan virker turboen på disse bilene når den er chippa? er det sånn at man merker bra at den "kobler" inn på ca4000 omdreininger eller har man bare et helt jevnt drag hele veien mvh Frank Du merker når du får turbotrykk på disse bilene ja. Høres ut som det er noe galt her ja.. toppfart på 190 så tar jo jeg han og. hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 Kan jo være at denne dumpen er sliten eller ikke stram nok og lekker litt ved fullt trykk ? Bare et forslag. Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet August 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 dumpen er helt ny, har bare stått på bilen i 2 uker, men bilen var like dau før dumpventilen kom på. I denne bilen så merker man nesten ikke at turboen kobler inn. man merker at fra 4000 og oppover så drar bilen litt bedre, men ikke mye. er bare så vidt merkbart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 A4 1,8 turbo kommer jo ved 1500-2000 ellerede med orginal turbo, synes det høres litt ut som turbohavari.. Ta og få tak i en turbotryks måler og test turbotrykket, du burde også vært på et vag verksted å fått skjekket ut om den går på nød program. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet August 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 forressten, det er en ting som er galt med bilen og det er at den ene sensoren til abs'en er ødelagt. håndbrekk symbolet blinker og abs symbolet i dashbordet lyser. kan dette være nok til å sette bilen i nødprogram? Hvor lenge må man koble fra batteripolene for å nulstille minnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 Originally posted by TS-Racing hva med å ta bort den fjollete dump ventilen ,og grunninnstille motorem på nytt........? IKKE DUMP PÅ VAG !!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Hvorfor ikke dump på vag??? Den vi holder på å bygge har blitt kjørt med dump nu i ca 18måneder uten problemer.. Det er en a4 1,8tq. Har du foresten en bra clutch å anbefale til denne bilen da en orginale ikke henger helt med..;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 Hvorfor ikke dump på vag??? Har ikke doktorgrad innen VAG, men jeg tror det er slik: Fordi VAG av en eller annen grunn bruker MAF-sensor for å måle hvor mye luft motoren forbruker. Når man erstatter den resirkulerende dumpventilen med en av åpen type, skjer følgende: *Når dumpventilen åpner, suger turboen luft igjennom luftfilter og MAF-sensor, og dumper den ut i atmosfæren. *Det motorstyringa ikke vet er at lufta IKKE kommer inn i motoren, så den går kun etter signalet fra MAF som sier "her brukes masse luft; tilsett mere bensin!" *Motorstyringa pøser på med bensin til blandinga, og bilen går følgelig elendig til man begynner å gi på igjen, og MAFs målinger begynner å stemme igjen. EDIT: Hvis man derimot kunne flyttet MAF til kald side av IC, ville det funket med åpen dump, tror jeg, såfremst MAF står ETTER dumpventilen? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 Originally posted by tekNetium Har ikke doktorgrad innen VAG, men jeg tror det er slik: Fordi VAG av en eller annen grunn bruker MAF-sensor for å måle hvor mye luft motoren forbruker. Når man erstatter den resirkulerende dumpventilen med en av åpen type, skjer følgende: *Når dumpventilen åpner, suger turboen luft igjennom luftfilter og MAF-sensor, og dumper den ut i atmosfæren. *Det motorstyringa ikke vet er at lufta IKKE kommer inn i motoren, så den går kun etter signalet fra MAF som sier "her brukes masse luft; tilsett mere bensin!" *Motorstyringa pøser på med bensin til blandinga, og bilen går følgelig elendig til man begynner å gi på igjen, og MAFs målinger begynner å stemme igjen. EDIT: Hvis man derimot kunne flyttet MAF til kald side av IC, ville det funket med åpen dump, tror jeg, såfremst MAF står ETTER dumpventilen? Men vis du har en som resirkulerer lufta så kommer den jo inn igjen på motsatside av luftmasse måleren å det vil gå like mye luft gjennom masse måleren fordet.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 Nei, hvis man har en som resirkulerer, så slipper den ut lufta mellom MAF og turbo! (Som den originale gjør) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by Mr.X Hvorfor ikke dump på vag??? Den vi holder på å bygge har blitt kjørt med dump nu i ca 18måneder uten problemer.. Det er en a4 1,8tq. Har du foresten en bra clutch å anbefale til denne bilen da en orginale ikke henger helt med..;) Dersom en ikke tar ut alt for mye effekt er vell clutchen fra 180 hk noe å tenke på? Det er denne som er vanlig å bytte til ved moderat trimming. Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by Baldrick Dersom en ikke tar ut alt for mye effekt er vell clutchen fra 180 hk noe å tenke på? Det er denne som er vanlig å bytte til ved moderat trimming. Bilen er chipet byttet til t-3 turbo ennet grenrør foreløbig, men skal nye dyser og en stor intercoller inn nu snart,. Vet ikke efekten i den men den går likt med en subaru som ha 211hk og veier 100 kg mindre.. 0-100 ca 6,1sek Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by Frank S. Hei EN kamerat av meg har en audi a4 1,8turbo med chip effektanlegg og sånn. det skal vistnok gi oppimot 200hk. Men d virker som om det er noe galt med bilen for den går ganske dårlig, toppfarten er 190km/t og den skal jo egentlig klare godt over 230 med den chippen og sånn. Kan det være turboen som ikke lader ordentlig, det står dumpventil på bilen og den lager lyd, så litt funksjon må det jo være i tuboen. Hvordan virker turboen på disse bilene når den er chippa? er det sånn at man merker bra at den "kobler" inn på ca4000 omdreininger eller har man bare et helt jevnt drag hele veien mvh Frank Har litt av samme problem på min bil med samme motor, den også går for dårlig, men min er helt org... Den gikk i en kort periode bedre etter jeg fikk fjernet feilkoder på hjernen og justerte gasspjeldet, men nå er den tilbake igjen til å gå dårlig. Sjekket feilkoder igjen og lamdasonden hadde for høye verdier, men det hjalp ikke noe å slette denne. Hadde bilen inne for at de skulle finne feilen (den jukser også litt) men de fannt ingen feil.... men noe må jo være galt siden den går så dårlig og jukser. Skal prøve å kjøre den "tom" for bensin og fylle på 98 oktan nå, men dette hjelper nok ikke, men verdt ett forsøk! Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.