Mr.X Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by Baldrick Har litt av samme problem på min bil med samme motor, den også går for dårlig, men min er helt org... Den gikk i en kort periode bedre etter jeg fikk fjernet feilkoder på hjernen og justerte gasspjeldet, men nå er den tilbake igjen til å gå dårlig. Sjekket feilkoder igjen og lamdasonden hadde for høye verdier, men det hjalp ikke noe å slette denne. Hadde bilen inne for at de skulle finne feilen (den jukser også litt) men de fannt ingen feil.... men noe må jo være galt siden den går så dårlig og jukser. Skal prøve å kjøre den "tom" for bensin og fylle på 98 oktan nå, men dette hjelper nok ikke, men verdt ett forsøk! Bytt pluger til denso og kjør på 98oktan det bruker å hjelpe.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Når en bil går dårlig for så å gå bedre i en kort periode etter at du har slettet feilkoder så er det hvertfall ikke pluggene. Begge de to bilene det er snakk om i denne tråden har problemer med ett eller annet. Den første med dump ventil burde være relativt innlysende, bilen er i nødprogram. Kast dumpventilen og sett på en som resirkulerer, nullstill grunnverdier og så kan du begynne å sjekke om det er andre feil. På den andre så må noen som faktisk kan lese VAG sine feilkoder ta en titt på den. Antageligvis så er det MAF som har tatt kvelden, det kan selvsagt være andre sensorere, men jeg holder en knapp på denne fordi den har en tendens til å gi "uriktige" feilkoder. På VAG 1.8T er det gunstig å kjøre på 98Okt UANSETT om bilen er chippet eller ikke. Er den chippet så SKAL den kjøres på 98Okt. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Jeg har også trodd fra dag 1 at det er luftmengdemåleren som har vært defekt, men når en koblet til diagnose instrumentet ble det sagt at denne skulle være OK, men det behøver selvsagt ikke å stemme:) Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by TS-Racing hva med å ta bort den fjollete dump ventilen ,og grunninnstille motorem på nytt........? IKKE DUMP PÅ VAG !!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Jepp, IKKE DUMP PÅ VAG!!!! Du ødelegger motoren din!! Når du har en helt ordinær dump på en 1.8T (vag) (med orginale innsprut) så tuller du med luftmengde måleren. Så motoren får feil blandingsforhold. Kjenner flere som har brent seg på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 skjønner godt at det er frustrerende når bilen går enda dårligere enn orginalt.. huff og huff.. ikke for å rakke ned, men er ikke akkurat de kveikeste bilene.. snakker av erfaring fordi jeg har en selv..... jeg ville byttet til org dump og tatt en feikode skjekk... pluggene har ikke så mye å si.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet September 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Er det mulig at en ødelagt abs sensor kan sette bilen i nødprogram? Bilen var like dau før dumpventilen ble satt på motoren. takk for mange gode svar mvh Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by SeVen Jepp, IKKE DUMP PÅ VAG!!!! Du ødelegger motoren din!! Når du har en helt ordinær dump på en 1.8T (vag) (med orginale innsprut) så tuller du med luftmengde måleren. Så motoren får feil blandingsforhold. Kjenner flere som har brent seg på dette. Man ødelegger ikke motoren, men katalysatoren tar kvelden ganske kjapt. Dessuten vil bilen sote og bruke mer bensin enn det den må. Sett på en resirkulerende ventil og kjøp et åpent luftfilter istedet! TS selger vel Forge og RamAir! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by Frank S. Er det mulig at en ødelagt abs sensor kan sette bilen i nødprogram? Bilen var like dau før dumpventilen ble satt på motoren. takk for mange gode svar mvh Frank Det er utrolig masse som kan sette bilen i nødprogram, såvidt jeg vet kan ett flatt batteri være nok! Min får feil på lambdasonden nå, hadde to til når jeg fikk bilen, men husker ikke i farten hva de innebar. Dette er som sagt en helt urørt bil. Be han ta bilen til VAG verksted så fikser de det på 2 minutt, kan være billig "trimming" det. JEg fyllte foresten 98 oktan på bilen isted og den gikk faktisk en hel del bedre, neste gang får jeg fylle på V Power, så tar det vell helt av:D Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Trodde ikke audien skulle bruke åpent luftfilter pga. oljen i filteret trekker inn og ødelegger følere i hytt å gevær! Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 JEg fyllte foresten 98 oktan på bilen isted og den gikk faktisk en hel del bedre, neste gang får jeg fylle på V Power, så tar det vell helt av V-power = 95 oktan, og dermed vil motoren ikke kunne bruke like høyt turbotrykk og/eller tidlig tenning uten å få tenningsbank/banking/detonasjon (når bensinbladningen eksploderer før den skal) Trodde ikke audien skulle bruke åpent luftfilter pga. oljen i filteret trekker inn og ødelegger følere i hytt å gevær! Feilen de fleste gjør er vel at de dynker filteret i olje, og smekker det rett på bilen, og så ut å kjøre med en gang, med det resultat at blant annet MAF tar kvelden. Korrekt fremgangsmåte, såvidt meg bekjent, er at man oljer inn filtret ifølge filterprodusentens spesifikasjoner, og lar filteret ligge over natten å tørke, for eksempel på badegulvets varmekabler. Poenget med hele oljinga er vel at oljen skal ligge som en klebrig film over de små fibrene i filteret, og tar opp støv etter fluepapirprinsippet. Hvis jeg er helt på bærtur må dere for all del rette meg. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 På MAP og MAF? Hva står forkortelsen for... ikke minst hva er forskjellen? Hva gjør oljen(hvordan skader den MAF?) Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny_one Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Ang clutch: trykkplata til 180 hk skal tåle ca 400nm (240 hk) men da bare for en begrenset peiode. Har nettopp bytta til ny trykkplate selv, den er god for 400 hk. Originale lameller holder til dette. Åpent luftfilter går bra, bare pass på å kjøpe ett som er beregnet for VAG sine MAF IKKE DUMP PÅ VAG, alt blir feil da...... TS racing har det du trenger :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by villejan På MAP og MAF? Hva står forkortelsen for... ikke minst hva er forskjellen? Hva gjør oljen(hvordan skader den MAF?) MAP-sensor er en føler som står i innsugsmanifolden og føler på trykket som er der... MAF = Luftmassemåler. Måler hvor mye luft som går gjennom luftfilteret... Oljen fra luftfilteret legger seg på glødetrådene i luftmassemåleren,og disse vil til slutt brenne opp... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Kommer det noe lyd av den resirk. dump ventilen, eller hører du ingenting. JEg synes den lyden er kul, og skulle gjerne hatt den på den kommende A4en min. Hva kan jeg gjøre? Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A4TQ Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Det står et par steder her at det lønner seg å fylle 98 okt. Snakker dere om blyfri 98 ? *dum som et brød men innrømmer det* :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.