Gå til innhold

Dau a4 1,8turbo

Ranger emnet


Frank S.

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by villejan

Kommer det noe lyd av den resirk. dump ventilen, eller hører du ingenting.

 

JEg synes den lyden er kul, og skulle gjerne hatt den på den kommende A4en min. Hva kan jeg gjøre?

 

Monter autronic innsprut på den..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PetterJacobsen

 

Man ødelegger ikke motoren, men katalysatoren tar kvelden ganske kjapt. Dessuten vil bilen sote og bruke mer bensin enn det den må. Sett på en resirkulerende ventil og kjøp et åpent luftfilter istedet!

TS selger vel Forge og RamAir!

 

Påstår du at du ikke ødelegger motoren med å kjøre på feil blandingsforhold ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by A4TQ

Det står et par steder her at det lønner seg å fylle 98 okt. Snakker dere om blyfri 98 ? *dum som et brød men innrømmer det* :)

 

Vanlig 98 blyfri ja. Finnes vel snart ikke blyhodig 98 å oppdrive lenger. Håper shell slipper 100 oktan suppa si her i landet snart. Da blir det jaggu fart hehe..

S2 coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi_s4

 

Vanlig 98 blyfri ja. Finnes vel snart ikke blyhodig 98 å oppdrive lenger. Håper shell slipper 100 oktan suppa si her i landet snart. Da blir det jaggu fart hehe..

 

Dårlig nyheter: Shell har ingen umiddelbare planer om 100 oktan i norge. Snakka med en som komm løpende sist jeg fylte, han lurte på om jeg hadde prøvd V-power. Da jeg sa jeg vanta på 100 oktan V-power som de har i tyskland så han at den nepp kom hit i kalde nord... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Fikset abs sensoren og nullstilte minnet, dette førte til at bilen gikk en god del bedre, men føler fremdeles at det mangler litt.

 

Etter den første turen med bilen ut av nødprogram så ble turboen veldig selvlysende, selv om vi ikke kjørte veldig hardt, men nå virker det som bilen går bedre og bedre for hver tur den blir kjørt, virker som om motoren begynner å bli blåst rein.

 

Eu-kontrollen blir til uka og etter det så blir katalysatoren trolig fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

 

Påstår du at du ikke ødelegger motoren med å kjøre på feil blandingsforhold ?

 

I dette tilfelle så: NEI, for feit blanding ødelegger ikke en motor, det ødelegger katta. En mager blanding derimot og du får sånne stempler som smelter... (jeg samler mine i en kasse i kjellern :D)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MTM 196hk (210hk program) , resirkuler dump og green filter! og bilen min går som F*** =)

 

Flissundet motorservice skrudde turbotrykket på bilen min opp til 1,2barr..og jeg har orginal turbo! Og dem sa at en orginal turbo tåler opptil 1,6 bar ? stemmer det ?

Eller er det lurt og sende hjerna tilbake dit og be dem skru ned trykket ?

 

Og når det gjelder toppfart, så kan jeg jo si at jeg har hatt 240 km/t med min!

 

Lurer også på og kjøpe meg supersprint effektanlegg , hva er prisen på det ? og evt er det vansklig og få det godkjent ? og får man det med 4 blåsere bak ?

 

Viss noen har et til salgs, så ring meg på 97570076!

 

PS: må passe til turbo quattro 96 modell

post-3020-13804852026508_thumb.jpg

Mvh Karl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår