Jonte Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Originally posted by A4TQ Det står et par steder her at det lønner seg å fylle 98 okt. Snakker dere om blyfri 98 ? *dum som et brød men innrømmer det* :) Blyholdig bensin ødelegger vel noen katalysatorer det. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Originally posted by tiny_one Åpent luftfilter går bra, bare pass på å kjøpe ett som er beregnet for VAG sine MAF Hvike filter er dette da??????????? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Originally posted by villejan Kommer det noe lyd av den resirk. dump ventilen, eller hører du ingenting. JEg synes den lyden er kul, og skulle gjerne hatt den på den kommende A4en min. Hva kan jeg gjøre? Monter autronic innsprut på den.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Originally posted by Mr.X Monter autronic innsprut på den.. Hvor mye koster det da? Hvem selger det? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Dette hørtes jo jammen ut som en dyr vending....eller? HVis du bytter innspruten så kan du altså benytte en "vanlig" dump eller? Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Datasprut er vel ikke billig akkurat. Dessuten må det mappes.. Blir dyrt, men sikkert verdt det! :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Originally posted by PetterJacobsen Man ødelegger ikke motoren, men katalysatoren tar kvelden ganske kjapt. Dessuten vil bilen sote og bruke mer bensin enn det den må. Sett på en resirkulerende ventil og kjøp et åpent luftfilter istedet! TS selger vel Forge og RamAir! Påstår du at du ikke ødelegger motoren med å kjøre på feil blandingsforhold ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny_one Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Jr filter har jeg på min, det funker bra (fra BSR) Vet TS Racing har filtere som er "MAF sikre" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Originally posted by A4TQ Det står et par steder her at det lønner seg å fylle 98 okt. Snakker dere om blyfri 98 ? *dum som et brød men innrømmer det* :) Vanlig 98 blyfri ja. Finnes vel snart ikke blyhodig 98 å oppdrive lenger. Håper shell slipper 100 oktan suppa si her i landet snart. Da blir det jaggu fart hehe.. Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny_one Skrevet September 4, 2003 Rapporter Share Skrevet September 4, 2003 Originally posted by audi_s4 Vanlig 98 blyfri ja. Finnes vel snart ikke blyhodig 98 å oppdrive lenger. Håper shell slipper 100 oktan suppa si her i landet snart. Da blir det jaggu fart hehe.. Dårlig nyheter: Shell har ingen umiddelbare planer om 100 oktan i norge. Snakka med en som komm løpende sist jeg fylte, han lurte på om jeg hadde prøvd V-power. Da jeg sa jeg vanta på 100 oktan V-power som de har i tyskland så han at den nepp kom hit i kalde nord... :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 4, 2003 Rapporter Share Skrevet September 4, 2003 Litt mere ontopic: Det er mulig at katalysatoren har blitt plugget igjen av sot og dritt, i og med at denne motoren har gått ALT for fett når man går av gassen. Har dere målt mottrykket i eksosen? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Skjekk ut luftpeilemåleren ;) Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet September 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Hei igjen Fikset abs sensoren og nullstilte minnet, dette førte til at bilen gikk en god del bedre, men føler fremdeles at det mangler litt. Etter den første turen med bilen ut av nødprogram så ble turboen veldig selvlysende, selv om vi ikke kjørte veldig hardt, men nå virker det som bilen går bedre og bedre for hver tur den blir kjørt, virker som om motoren begynner å bli blåst rein. Eu-kontrollen blir til uka og etter det så blir katalysatoren trolig fjernet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Originally posted by SeVen Påstår du at du ikke ødelegger motoren med å kjøre på feil blandingsforhold ? I dette tilfelle så: NEI, for feit blanding ødelegger ikke en motor, det ødelegger katta. En mager blanding derimot og du får sånne stempler som smelter... (jeg samler mine i en kasse i kjellern :D) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghihi Skrevet September 9, 2003 Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 Jeg har MTM 196hk (210hk program) , resirkuler dump og green filter! og bilen min går som F*** =) Flissundet motorservice skrudde turbotrykket på bilen min opp til 1,2barr..og jeg har orginal turbo! Og dem sa at en orginal turbo tåler opptil 1,6 bar ? stemmer det ? Eller er det lurt og sende hjerna tilbake dit og be dem skru ned trykket ? Og når det gjelder toppfart, så kan jeg jo si at jeg har hatt 240 km/t med min! Lurer også på og kjøpe meg supersprint effektanlegg , hva er prisen på det ? og evt er det vansklig og få det godkjent ? og får man det med 4 blåsere bak ? Viss noen har et til salgs, så ring meg på 97570076! PS: må passe til turbo quattro 96 modell Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.