Gå til innhold

Dau a4 1,8turbo

Ranger emnet

Frank S.

Anbefalte innlegg

Originally posted by karlove

Og dem sa at en orginal turbo tåler opptil 1,6 bar ? stemmer det ?

kommer vel an på hva du mener med _tåler_,det... mulig at selve turboen tåler opp til 1,6bar,men den er neppe noe særlig effektiv på så høye trykk... (aka. varmepumpe)...

den originale turboen på disse 1.8T'ene er vel ikke akkurat jumbo-sized...

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by villejan

JEg forstår at disse turboene ikke er av de største...

Hva vil en ny turbo koste, og hva må gjøres med resten av motoren ved en slik forandring.

De er virkelig ikke store..... Ett hakk større blir K04 (heller ikke så stor men holder fint til 240Hk) brukt ligger vel disse på rundt 7500 tipper jeg. Du må ha ny chip, justere bensintrykket og gjøre noe med IC'n hels btrre til større der også.....

Fordelem med K04 er att den "passer rett på"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

JEg forstår at disse turboene ikke er av de største...

Hva vil en ny turbo koste, og hva må gjøres med resten av motoren ved en slik forandring.

De er virkelig ikke store..... Ett hakk større blir K04 (heller ikke så stor men holder fint til 240Hk) brukt ligger vel disse på rundt 7500 tipper jeg. Du må ha ny chip, justere bensintrykket og gjøre noe med IC'n hels btrre til større der også.....

Fordelem med K04 er att den "passer rett på"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke bytte chip, vet om en med MTM chip beregna for orginal turbo men han har bytta til T3 turbo med samme specs som sierra cosworth, og den går visst som F.....!

Og den turboen er vel 3 ganger større enn den orginale....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider