TG1 Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Originally posted by karlove Og dem sa at en orginal turbo tåler opptil 1,6 bar ? stemmer det ? kommer vel an på hva du mener med _tåler_,det... mulig at selve turboen tåler opp til 1,6bar,men den er neppe noe særlig effektiv på så høye trykk... (aka. varmepumpe)... den originale turboen på disse 1.8T'ene er vel ikke akkurat jumbo-sized... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 JEg forstår at disse turboene ikke er av de største... Hva vil en ny turbo koste, og hva må gjøres med resten av motoren ved en slik forandring. Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny_one Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Originally posted by villejan JEg forstår at disse turboene ikke er av de største... Hva vil en ny turbo koste, og hva må gjøres med resten av motoren ved en slik forandring. De er virkelig ikke store..... Ett hakk større blir K04 (heller ikke så stor men holder fint til 240Hk) brukt ligger vel disse på rundt 7500 tipper jeg. Du må ha ny chip, justere bensintrykket og gjøre noe med IC'n hels btrre til større der også..... Fordelem med K04 er att den "passer rett på" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny_one Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Originally posted by villejan JEg forstår at disse turboene ikke er av de største... Hva vil en ny turbo koste, og hva må gjøres med resten av motoren ved en slik forandring. De er virkelig ikke store..... Ett hakk større blir K04 (heller ikke så stor men holder fint til 240Hk) brukt ligger vel disse på rundt 7500 tipper jeg. Du må ha ny chip, justere bensintrykket og gjøre noe med IC'n hels btrre til større der også..... Fordelem med K04 er att den "passer rett på" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Må ikke bytte chip, vet om en med MTM chip beregna for orginal turbo men han har bytta til T3 turbo med samme specs som sierra cosworth, og den går visst som F.....! Og den turboen er vel 3 ganger større enn den orginale.... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg