otis Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Hallo Jeg har lest på forumet for kompositt, men har endel spørsmål... Hvordan kan man støpe en form eller bygge videre på f.eks. et plastdeksel på f.eks. en a-stolpe? Det jeg vil oppnå er en likedan del, men med en utvekst på til en liten tweeter. Jeg ser det som et problem å oppnå samme mønster på plastikken som jeg skal fabrikere, som på det eksisterende dekslet. Jeg mener også å ha lest at Gelcoat brukes som både en "fyller" og som stoff for å få polyester til å slippe taket på det man lager form av? Er det riktig, eller kanskje jeg blander noe sammen her.... Jeg har sikket flere spørsmål, men det kommer vel etterhvert. Har nemlig tenkt å gjøre bitte litt med bilen etterhvert i forbindelse med stereoanelgg. Må jo først lære meg "the basics" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Hallo? E det nån hær? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 hmm... det er igrunn bare å bygge det .. Et sted må man jo begynne, også går det som det går! :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Jeg mener også å ha lest at Gelcoat brukes som både en "fyller" og som stoff for å få polyester til å slippe taket på det man lager form av? Er det riktig, eller kanskje jeg blander noe sammen her.... Ja du blander, det er en type "fyller" men det vil ikke hjelpe å slippe taket av formen. Om du ikke vil ha mønster fra plugen, må du bare fjerne det. Eventuelt slipe det vekk fra den nye delen. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Så hvis jeg bruker fyller (gelcoat) på den originale delen og lager en form, og deretter lager en støping av den formen, så vil jo mønsteret bli med over. Da er jo saken grei..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg