s4nd3r Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 vist eg bygger båndpass da? blir det bra? med bass hullet opp i hatte hylla? :magic: En båndpass kasse er en kasse med flere kammer. Det finnes et utall forskjellige båndpass løsninger, men felles er at subwooferen står montert inne i et av disse kammerene. Lyden kommer kun ut av porten og vil være i et smalt frekvensområde. P.g.a det smale området og den krappe kurven, vil disse kassene være "super effektive" - altså de som kan spille høyest. Deres noe hissige lyd egner seg for hard rock og rap musikk. bakdelen med denne løsningen er at de dessverre er vanskelige å beregne, bygge, og dekker kun et begrenset frekvensområde. http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=33&ids=artID&PHPSESSID=7ee0b0f9e34fc039c9d6cf12b56fb0c4 Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 skal du ha kassa i en volvo eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 nei, nei... en ford orion.. :) har saga ut platene no, må få tak i lim før eg bjynne og montera den... blir 4" bass port opp i htte hylla.. :) men, eg trur kassa blir litt for lita.. :( hadde vist ikkje nåkk plate... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 da må du kjøpe mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 det er ikke anbefalt å ha bass porter opp i hatte hylle... har du en skiluke som du kan ha elementet til å spille inn i er det bedre :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 hvis vi hadde snakken om volvo (sedan) så anbefaler jeg å ha porter opp i hatthylla. =) eller kommer ikke trykket inn i kupeèn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg