Gå til innhold

Trenger hjelp med tungstartet bil...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sjekka tenning/forgasser idag, da bilen ikke startet... byttet plugger,fordelerlokk, pluggledninger, sjekka om stiften var i grei stand, Sjekka rotoren, så nedi forgasseren, justerte den litt, ga den litt bensin, å så starta den...

Men den fjusker endel på tomgang så tror jeg har justert den skruen litt feil.. Den stod nesten helt ute og jeg skrudde den helt inn og ca 5 ut..Noen som har papirer på hvordan denne forgasseren skal justeres forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet ut at det er forgasseren som er problemet da den heller ikke ville starte idag. Den får gnist å alt det der, men ikke bensin inn i forgasseren. Fant ut at alt av dyser er tett, så jeg skal bytte til en 32/36 Weber i morgen. Kommer dette til å gi mer effekt på en ellers helt org motor?

 

Håper på svar.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har riktig innsug da... finnes en 2-3 stykker,som er til litt forskjellige gassere. 32/36'en er den gasseren som flower best av orginalgasserene,men ikke forvent deg et hav av pulver...litt kjenner du muligens. Hvis det var blandingsskruen du justerte,så skal den stå et sted imellom 0,5 og 4 omdreininger ute...bare å starte den,få den varm,og så justere den til det punktet tomgangen er raskest (imellom 0,5 og 4 runder,seff,den går raskere ved 6 runder ute men det er da fordi skruen er så langt ute at den drar falskluft). Går den for fort på tomgang etterpå,så justerer du bare tomgangen til slutt,og kjører en tur... ta så samme prosedyren om igjen,de pleier "gå seg til" etter litt bruk,og når du da har justert den andre gangen,så stiller du den til raskeste tomgang,og så en kvart runde inn... da er den 99% optimal.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weber-Innsuget er fra en 2.0ohc motor... Passer ikke det på en 1.6ohc? Ser jo sånn ca like ut...?

Har forresten justert gasseren slik som du sa der.. Blei ikke noe bedre..hoppet å hakket seg bortover veien når jeg testa, så jeg skal bytte gasser å se om problemet blir borte.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,innsuget til Weberen passer på toppen...det jeg mente var hvis du bare hadde gasseren,så ville den muligens ikke passe på innsuget til den gasseren du nå skal ofre.. Hvis gasseren er tett,så funker ikke den justeringa nei... men den funker hvis gasseren er frisk.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått satt på den webergasseren. Startet opp fint å alt det der, men har et lite problem.. Når jeg gir den fult turtall slik at den åpner begge spjeldene å slipper gassen igjen, skyter den hardt og dør... Hva kan være galt der? :s

 

Har også problemer med å feste gasswire'en. Noen tips?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøpte et brukt innsug med gasser på,ikke sant..? Mulig den må renses,eller bare justeres om for den mindre motoren... sjekket for falsk luft? Hvilken del av opphenget? Bilde?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ett innsug med gasser fra en 2.0ohc motor som jeg har brukt i bilcross. Funket greit på den bilen det stod på før. Gasseren har jeg justert etter denna motoren sånn ca ved å høre hvor den går best. Har sprayet med startgass rundt gasser/innsug/slanger for å finne lekkasjer, noe jeg ikke fant, så det skal være i orden. Bilde av opphenget skal du få senere..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke gå magert. Mener at dysene skal være oppborret ellernoe.. Var ihvertfall godt trøkk i den. Eneste kan jo være at den får for lite luft.. Er ikke luft skruen den skruen som står mot blokka nederst på gasseren?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår