Gå til innhold

Kjøp av 96mod M3 Cab. Tips/hjelp

Ranger emnet

AMA

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på forumet her og BMW er også nytt for meg. Jeg har hatt MANGE biler opp gjennom tiden men altså ikke BMW, derfor trenger jeg deres hjelp og tips nå.

Jeg vurderer og kjøpe med en 96mod m3 cab som er gått 110,000kr. Er det noe spess jeg må sjekke med disse bilene, er det noen kjente feil eller svakheter osv?

Er denne bilen det er snakk om: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1310530

1310530bilde1dsc00184uh1.jpg

Pen bil, eneste jeg har personlig og utsette på bilen er interiørfarven og at det ikke er nakkestøtter bak, men det må da la seg fikse og bytte med tiden :)

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sjekke at taket ikke er lekk, går opp og ned uten trøbbel.

Sjekke at girkassa er tight og fin... kan fort være noen syncro ringer som har gått etter litt herjing.

Foringer

Høre på motor om den høres grei ut. ikke tikking osv.

Se at interiøret har en slitegrad som tilsvarer kmstand.

generelt det som man pleier å sjekke på bil når man kjøper...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått inntrykk av at det generelt er vanskeligere å selge en såpass spesiell bil. har et par kompiser som har hatt m3 å de har brukt mer tid på å selge de bilene i forhold til andre biler. og kanskje gått litt lengre ned i pris enn de hadde ønsket seg da de solgte.

det er mitt intrykk, kanskje andre har andre opplevelser...

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Heisann, når det gjelder denne bilen som du referer til så er jeg den nye eieren av den. Litt info om vanos: Ulyd=IKKE BRA!!, Sprengte vanosen idag og har bestillt ny hvilket koster 21.500kr ny!!!! Men kjøpte bilen med vanos ulyd, og grunnen til at ulyden kommer i vanos er det at det ikke blir brukt riktig olje. Syntetisk motorsport-olje på vinteren, 20-50 racing på sommeren=INGEN ulyd. Dette er en vanlig grunn som Bla. Tronerud bil burde skamme seg over; siden det er de som mener at det skal være slik. Men er kjempefornøyd med bilen, og siden den er påkostet kr 249.000 (ink multimedia) så er alle slitedeler skiftet og bilen fungerer svært bra!!! Skifter ny vanos om et par dager når den kommer fra det fjerne land. Men ulyd i vanos er en forårsak til at en eller annen gang smeller det. Dette til info, mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider