Gå til innhold

Elektronisk tenning, Mopar..

Ranger emnet

Hvilken tenning bør jeg gå for..?  

6 stemmer

1. 1. Hvilken tenning bør jeg gå for..?

• Original Mopar elektronisk tenning..
      3
    • Mallory, komplett ettermarkedstenning..
      3

Anbefalte innlegg

Hei, drev å ryddet hjemme i helga, og da fant jeg en fordeler fra en 360 som er av typen elektronisk..

Den har et "hjul" med 8 tagger, og 2 sensorer med 2 ledninger hver, som går ut av fordeleren, til hver sin 2-polte plugg..

Jeg husker jeg fikk denne med motoren min, men har ikke noen form for styreenheter til denne..

Er det vanskelig å få tak i det..??

Motoren stod opprinnelig i en van, så da er det vel der jeg må hente styring fra..??

Har fått tilbud om å kjøpe Mallory, komplett tenning til motoren min for 1500,-, men nå lurer jeg på å bruke denne "originale" i stedet for..

Vil jeg merke noen forskjell på de to tenningene..?

Her er bilde av fordeleren, den er merket med nr 4145399:

Fordeler.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, drev å ryddet hjemme i helga, og da fant jeg en fordeler fra en 360 som er av typen elektronisk..

Den har et "hjul" med 8 tagger, og 2 sensorer med 2 ledninger hver, som går ut av fordeleren, til hver sin 2-polte plugg..

Jeg husker jeg fikk denne med motoren min, men har ikke noen form for styreenheter til denne..

Er det vanskelig å få tak i det..??

Motoren stod opprinnelig i en van, så da er det vel der jeg må hente styring fra..??

Har fått tilbud om å kjøpe Mallory, komplett tenning til motoren min for 1500,-, men nå lurer jeg på å bruke denne "originale" i stedet for..

Vil jeg merke noen forskjell på de to tenningene..?

Styringsenhet er ikke noe problem å få tak i. Sjekk f.eks. sidene til Summit.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=DCC%2D4120505&N=700+115&autoview=sku

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=DCC%2D4120534&N=700+115&autoview=sku

Race only

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=DCC%2D4120600&N=700+115&autoview=sku

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker brukt jeg nå da, slik at jeg kan bruke denne originale fordeleren.. Jeg får jo uansett et komplett anlegg til 1500,-, så import fra USA her er i utgangspunktet litt uaktulet..

Men takker for linkene, de kan komme til nytte en dag vet du.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker brukt jeg nå da, slik at jeg kan bruke denne originale fordeleren.. Jeg får jo uansett et komplett anlegg til 1500,-, så import fra USA her er i utgangspunktet litt uaktulet..

Men takker for linkene, de kan komme til nytte en dag vet du.. ;)

Alle tenningsboksene passer til den orginale fordeleren. De gir litt mer effekt enn den boksen som mangler.

Mallory anlegget til 1500,- er en god deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det først blir knot med det, så er det noe DRITT å styre med.. formotstandene til tenninga, og coilen går jo også igjennom det orginale tennings nettverket.. hadde noe prakk med det på et race jeg var på med darten.. hadde reist 25 mil, og bilen funka ikke.. fuska bare, ødela hele helga, og fikk kjørt 2 drag med tider LANGT unna det den brukte å prestere.. blir kvalm bare på tanken av alle de gangene det har vært trøbbel med akkurat det der!! huff

Kan sikkert også ha noe med at jeg har lite peiling på strøm osv, MEN jeg er ikke den eneste som har hatt trøbbel med det samme, og et anlegg fra f.eks mallory, eller msd regner jeg med er en del enklere..

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. Jeg får høre litt rundt.. Får jeg tak i styreboksen veldig billig, kan det hende jeg prøver det først.. Er jo så sinnsykt mye man må ha som koster penger.. hehe.. Og jeg vil ha alt på en gang..!! :)

Joda.. ble kanskje litt krass kritikk av mopars egene tenningssystemer av meg tidligere her, men jeg har desverre hatt meget dårlig erfaring med det, og hvis det er MYE billigere enn et mallory annlegg, (noe det også er) så er det jo sikkert værdt et forsøk! ;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider