Gå til innhold

Elektronisk tenning, Mopar..

Ranger emnet

Hvilken tenning bør jeg gå for..?  

6 stemmer

1. 1. Hvilken tenning bør jeg gå for..?

• Original Mopar elektronisk tenning..
      3
    • Mallory, komplett ettermarkedstenning..
      3

Anbefalte innlegg

Tenningsannlegget til mopar er ikke noe dritt i det hele tatt.

Synes GM skaller kan passe på sin egen dritt, for det er overflod av.

Uansett, har aldri hatt noe problemer med mopar-tenningen, fungerer veldig bra.

"styre-enheten", for å kalle det det, sitter på Van's og alt mulig med V8 etter et visst årstall, da bilene fikk el. tenning std.

De kom i noen versjoner: oransjfargede, krommede og svarte tror jeg.

"ekspertene" sier at den oransje er dårligs mener jeg å huske, men jeg har grisekjørt med den opp og ned til Västerås, rævkjørt bilen i Västerås, og flere andre turer i sverige, aldri noe trøbbel. Og jeg har den oransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er formotstand der ja, men koblet utenom den da jeg prøvestartet, for jeg var usikker på oppkoblingen av denne..

Kan jeg bruke hvilken som helst coil, eller er det forskjellig spennig på de..?

Få tak i et koblingsskjema, det kan bli dyrt å koble feil.

Hvis du ikke får tak i noe kan jeg se om jeg får liv i scanneren min igjen,

og scanne et til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningsannlegget til mopar er ikke noe dritt i det hele tatt.

Synes GM skaller kan passe på sin egen dritt, for det er overflod av.

Uansett, har aldri hatt noe problemer med mopar-tenningen, fungerer veldig bra.

"styre-enheten", for å kalle det det, sitter på Van's og alt mulig med V8 etter et visst årstall, da bilene fikk el. tenning std.

De kom i noen versjoner: oransjfargede, krommede og svarte tror jeg.

"ekspertene" sier at den oransje er dårligs mener jeg å huske, men jeg har grisekjørt med den opp og ned til Västerås, rævkjørt bilen i Västerås, og flere andre turer i sverige, aldri noe trøbbel. Og jeg har den oransje.

Regner med at den der var mynta til meg!

For å si fra om to ting da.. jeg er IKKE gm skalle, men mopar skalle ;)

Ja jeg har gm nå, men har for det meste drevet med mopar tidligere, og det *JEG* hadde mest problemer med når det gjaldt mopar, var nemmlig tenningsstyret! kan sikkert ha noe med at jeg suger på alt som er elektrisk, men jeg er lite glad i det systemet der! hadde du bare visst hvor mye trøbbel akkurat det der har skapt for meg oppigjennom så hadde du kanskje skjønnt min side av saken ;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som hevder at den orange er dårlig, men problemet er nesten alltid feil montering.

(f.eks dårlige kontakter og jordingsproblemer.)

Sikkert der mitt problem lå også, MEN da må det jo være lettere DERSOM man har et mallory, eller MSD anlegg tilgjengelig, det er jo mindre som kan gå feil der!!

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider