Gå til innhold

"pinout" på Caliber forsterker

Ranger emnet

NoTriX

Anbefalte innlegg

Trur det er 8 innganger på den 6-pins kontakten! Gidder ikke gå helt ned i kjelleren og sjekke den som ligger der i en eske! =P

Skal se om jeg kan ta en titt imorra for de som har greie på dette gidder tydeligvis ikke svare! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest sansynlig bare untgangene fra forsterkeren som kobles på. Men hvorfor ikk egjøre som de fleste andre ??? og bruke RCA ?

Har originalt BMW Business anlegg uten RCA ut, så da blir det igrunn vanskelig. Jeg kan ikke skjønne at man skulle trenge mer enn 4 ledninger inn på forsterkeren. Høyre +/- og venstre +/-. Det er jo bare en 2-kanals.

2000 Peugeot 406 Break HDI

Kjør hardt, kjør stil -kjør dieselbil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå skrudd opp forsterkeren og finni ut at pinnene i midten (enten pinne 2 eller 5) skal kobles til jord. Høyttalersignal skal inn på pinne 1 og 3, samt 4 og 6. Spørsmålet er bare polariteten, altså hvor skal pluss og minus på høyttalersignalet... :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS!!! ikke tilkobl noen av høytaler utgangen til "jord" som du fant der.... da brenner du utgangene på spilleren da disse (de fleste spillere) er gjerne av brokoblet type, regner med at du skal bruke de yterste pinene siden de i midten (jord) er tiltenkt spillere med 2x5-10watts, da er den ene fsen jord nemlig. Polariteten spiller ikke mye rolle da du kan bytte om og prøve deg frem-om du får feilpolaritet inn vil du høre fase feil i bassen først og fremst... ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS!!! ikke tilkobl noen av høytaler utgangen til "jord" som du fant der.... da brenner du utgangene på spilleren da disse (de fleste spillere) er gjerne av brokoblet type, regner med at du skal bruke de yterste pinene siden de i midten (jord) er tiltenkt spillere med 2x5-10watts, da er den ene fsen jord nemlig. Polariteten spiller ikke mye rolle da du kan bytte om og prøve deg frem-om du får feilpolaritet inn vil du høre fase feil i bassen først og fremst... ;)

Med jord mente jeg bilens jord. Det er iallefall slik jeg forstår det ut fra manualen til Caliber som jeg fant på nett. Synes det er litt rart at den må jordes på den inngangen også når forsterkeren allerede har jord på strøminngagen. Men når man bruker RCA er vel "skjermingen" jord, stemmer ikke det?

Dette står i manualen:

H I G H L E V E L I N P U T

• Connect the loudspeaker outputs of your radio to the wires which are already on the special plug

you found in the box.

Take good care of the polarity (+ or -), and which signal is right or left.

L- = White, L + = White/Black R- = Gray, R + = Gray/Black GND = Black, connect to Ground.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Take good care of the polarity (+ or -), and which signal is right or left.

L- = White, L + = White/Black R- = Gray, R + = Gray/Black GND = Black, connect to Ground.

det er som jeg nevnte, altså minus kablen på en 5watts spiller er jorden på chassiset til spilleren ;) om du kobler på en vanlig spiller på 2x 20w eller mer (disse er brokoblede ergo så "høy" effekt) så skal du ikke bbruke de i midten (GND)

burde fungere uten problemer i det hele tatt egentlig ;)

lykke til!

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider