Gå til innhold

Gåen dynamo?

Ranger emnet

SubaruL

Anbefalte innlegg

Bilen starta plutselig ikke i dag. gått som ei klokke før

lys og sånnt fungerer, men hørt det ikke har så mye å si(kan jo være dårlig for det), bilen går fint ann å starte med startkabler, da sterter den å går helt til jeg tar av kablene, da stopper den igjen, noen som har noen gode svar eller erfaringer?

er forresten automat opel astra 99mod stv 1,8 elegance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt AKKURAT samme problem... bilen gikk som en klokke fram til forrige lørdagskvelden.. var å henta dynamo og greier.. og den funker nå! kan hende det faktisk bare er børstene er gåene..men etter mine ærfaringer så er det IKKE problemet! =P prøv å bytt dynamo det jeg annbefaler.. også må du sjekke om det eventuelt er noe som trekker strøm!

Mvh Torjus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt AKKURAT samme problem... bilen gikk som en klokke fram til forrige lørdagskvelden.. var å henta dynamo og greier.. og den funker nå! kan hende det faktisk bare er børstene er gåene..men etter mine ærfaringer så er det IKKE problemet! =P prøv å bytt dynamo det jeg annbefaler.. også må du sjekke om det eventuelt er noe som trekker strøm!

Mvh Torjus

vært hos opel-mekaniker nå og han kunne konstantere det at dynamoen holder på å ryke, og derfor lader dårlig(satte i nytt batteri i går så da starta den)

noen som vet da om dette er en jobb som kan gjøres selv?

eventuelt hvor mye en dynamo koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annbefaler deg å plukke av polene på batteriet før du må kjøpe et nytt! =P.. for det lades ut.. =P.. jeg gjorde jobben selv, var ikke vanskelig i det hele tatt! en dynamo koster 500,- på høggern.. annbefaler å dra dit.. ellers må du betale langt over 1000 =P.. men husk å ta med din egen dynamo slik at du får en lik en.. jeg måtte bytte 3 ganger før jeg fikk en riktig en!

Håper det ordner seg for deg!

Mvh Torjus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2380,- hos Mekonomen i Drammen for en på 70A (20-0986041260) , 2470,- for en på 100A (20-0986042740).. Jeg ville helt klart gått for den på 100A..! Denne skal være rimelig grei å bytte selv, bare husk å få ledninger på plass, og stram reima sånn passe, ikke for slakk eller stram.. Bare kjenn hvordan den er før du demonterer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider