Gå til innhold

Hvorfor starter motoren tregt når det er lite bensin igjen?

Ranger emnet


EIO

Anbefalte innlegg

heisann!

 

har et litt merkelig problem, som overskriften sier. Når det er lite bensin igjen på tanken tar det lang tid å starte bilen, må kjøre startermotoren lenge.

Den starter alltid men det tar lang tid. Audi verkstedet hadde ikke noen umiddelbar forklaring på det. Når motoren har startet er allt som det skal, også under kjøring, ikke noe hakking eller andre tegn på dårlig bensintrykk.

 

Det er 1,8 motoren 20 ventiler (ikke turbo) det er snakk om.

Har sjekket litt selv men vet ikke helt hva jeg skal bytte for å løse problemet.

Noen som har noe forslag???

 

takk for hjelpen!

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :)

 

jeg prøver å bytte bensinfilteret først, billig og greit å bytte. Er sikkert lenge siden det har blitt gjort, hvis ikke det gjør noen forskjell kan jeg se på andre ting.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :)

 

jeg prøver å bytte bensinfilteret først, billig og greit å bytte. Er sikkert lenge siden det har blitt gjort, hvis ikke det gjør noen forskjell kan jeg se på andre ting.

 

Hvis bensinfilteret er dårlig strømmer det fortsatt bensin igjennom men.. det mister bare funksjonen som filter:sombrero:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen biler har en "Backflow-ventil". Denne hindrer at bensinen som har passert pumpa renner tilbake samme veien. Dette for å holde oppe bensintrykket selv om bilen står parkert i en dag eller to. Vet ikke om dette har noen sammenheng med hvor mye bensin som er på tanken.

 

En annen ting: Gummislangene i tanken kan morkne. Dette har ingenting å si ved full tank, for da drar de bare inn bensin. Men om tanken er nær tom, så drar de inn falskluft, og dette gir problemer. Dette skjedde på Themaen min, men da ville ikke bilen starte i det hele tatt.

 

Jeg har forsåvidt akkurat samme problemet som deg med 740'en til tøsa, så jeg er veldig interessert i tips her. Har prøvd å måle bensintrykk, sjekka for dårlig sprut fra dysene, prøvd å øke/senke bensintrykket, men ingenting hjelper. Hvis det er under halv tank, så er bilen seriøst tungstartet. Merkelig sykdom.

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår