351RS Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Sku bare mangle at den har mange hest, har jo slagvolum som en varmtvannsbeholder :D Som jeg skreiv, there`s no replacement for displacement ;) Vakke hk jeg siktet til, det var Nm. Påstanden var "mye hk å lite Nm er standard på N/A motorer". Egentlig er det vel strengt tatt motsatt på V8 N/A. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Var moment jeg skulle skrive, men fingra ville no annet alacocaina Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Honda s2000 har 240 hest på 2 liter, men det er vel ca 195nm moment bare... Mulig...isåfall har den toppeffekten på 240 hp på 8779 rpm... Varv-villig,ihvertfall..;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Mye hester og lite moment er jo standarden på ALLE N/A motorer.. Ikke hvis de ikke varver vettet av seg... man må ha moment (og rpm) for å få hk. En "momentsterk bil" er en som utvikler mye hester på lavt turtall. Momentet gjør nada uten rpm... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 (Med fare for litt OT) Mad Maxx, Mye hester og lite moment er jo standarden på ALLE N/A motorer.. Ikke på gamle Opel travere. Den sletne 1.8 liters kvasi-induction 8v motoren (c18nz)som står i Vectra'n min har originalt 90 hk på 5400 omdr/min og 146 Nm på 3000 omdr/min. Går man opp ett hakk til 2.0i 8v (c20ne) så yter den 115 hk på 5181 omdr/min og 175 Nm på 2600 omdr/min. ...Angående Wankel vs. V8 så kan jeg nesten ikke uttale meg om noe, siden min kunnskap om disse ikke er overveldende. Å sammenligne disse to typer motorer for øvrig blir i mine øyne litt som å sammenligne Technic Lego med Duplo. Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Har ikke noe å si, skal bare ha i mine innlegg. Technic Lego og duplo sammenligningen var fin :D Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.