Gå til innhold

CD-spiller og instrumentlys står kun og blinker!?

Ranger emnet

NixGolf

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på CD-spilleren min, begynner bare displayet å blinke og det samme gjør alle lysene i instrumentpanelet (og det kommer heller ingen lyd selvfølgelig). Funka helt fint for noen fager siden. Har sjekka sikringene, men fant ikke no feil på de. Veit noen hva dette kan komme av? Begynner å bli litt desperat etter hjelp, går ikke ann å kjøre bil uten musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skrur på CD-spilleren min, begynner bare displayet å blinke og det samme gjør alle lysene i instrumentpanelet (og det kommer heller ingen lyd selvfølgelig). Funka helt fint for noen fager siden. Har sjekka sikringene, men fant ikke no feil på de. Veit noen hva dette kan komme av? Begynner å bli litt desperat etter hjelp, går ikke ann å kjøre bil uten musikk!

hmm..kjent problem det der..vanligvis bruker det å hjelpe å ta ett sjikkeli kyttneveslag mitt i batterie mens du danser rundt bilen iført gul kjole.

dette er ett kjent knep blant oss "gutta"

viss ikke kan du kansje prøve å bytte cd spilleren da det kan være en elektrosmurf som har satt seg i systemet. disse er umulige å bli kvitt å er ei sali pine!!

Jeg er en barnslig drittunge som liker å ødelegge for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke koblet spilleren til dimmeren da? Da vil den funke sånn nogenlunde så lenge du har lysa på maks (nesten 12v), men om du har kommet borti den eller justert ned spenningen/lysstyrken blir det lite lyd...

Der sier du no!! Jeg har jo forresten gjort det, og cd spilleren sluttet å funke hvis jeg skrudde ned lyset, dette var da før jeg kjøpte nytt batteri...

Så nytt batteri vil nok fikse saken for NixGolf også.

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

I min golf 2 88 mod, så var det en kontakt for pluss og minus inne i dashen, den var koblet til tenningen, så det er kanskje greit å bruke den? Nå skal det sies att det ikke har vært anlegg i denne før da.

Men den kabelen er utrolig kort, så du må kanskje til med noen "kunst" øvelser for å få neven inn der :)

Eller du kan koble cd spilleren direkte på batteriet, men da må du huske selv å slå av anlegget når du stopper bilen. Det att både cd spiller og instrumenter blinker er nok pga høyt strøm forbruk (tror jeg da) Se om du kan finne noe i dashen som går til tenning eller koble direkte til batteri.

Tror batteriet til Nix er ok, bilen starter jo ?

mvh M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..kjent problem det der..vanligvis bruker det å hjelpe å ta ett sjikkeli kyttneveslag mitt i batterie mens du danser rundt bilen iført gul kjole.

dette er ett kjent knep blant oss "gutta"

viss ikke kan du kansje prøve å bytte cd spilleren da det kan være en elektrosmurf som har satt seg i systemet. disse er umulige å bli kvitt å er ei sali pine!!

Ellers så har du det bra?

Rønvika neste?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har du det bra?

Rønvika neste?

Alt ved han der er bare tull. Samtlige innlegg og også signaturen.

--

Merk at det stort sett er to eller tre ledninger som liker strøm på spiller/forsterker/headunitenl.

Styrestrøm - denne kobles til tenning, sånn at spilleren skrur seg på når man starter bilen.

Memory/hovedstrøm - her er det alltid strøm. Det gjør at spilleren ikke glemmer instillinger o.l, og der er også herfra spilleren trekker strøm når den står på.

Dimmer - denne kan du koble til dimmeren, så lyset i spilleren dimmes sammen med resten av lysene i dashbordet.

Om du ønsker mulighet for å ha på anlegget uten å ha i nøkkelen legger du en ledning fra mellom memory/hovedstrøm og styrestrøm på ISO-kontakten.

Det er lurt å lese bruksanvisningen nøye, da utstyret kan gå i stykker om det får helt feil spenning. Prøv derfor først og fremst å måle strømkilden. Prøv også å justere dimmeren samtidig som du måler, så du kan forsikre deg om at du ikke har gått på en blemme der.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider