Gå til innhold

startproblem 6,2 diesel

Ranger emnet


boXer72

Anbefalte innlegg

Har en 92-93 G30 med en 6,2 maskin i. skulle starte bilen for å komme meg til gardermoen på Fredag men fikk ikke liv iden dro rundt men kom bare diesel os. kom hjem ifra gardermoen på søndag skrudde opp tanklokket og det var tydleigvis endel vakuum i tanken(vet ikke om det er reelevant) . bilen startet etter jeg hadde kjørt den en stund på starteren

kjørte den bort i carporten og fikk den på lading. Prøvde så å starte på nytt idag ikke mulig, bare masse diesel os. Kan dette skyldes deffekte glødeplugger eller er det noen som har en ide på hva jeg skal begynne å se etter av feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kan høres ut som glødeplugger ja.Har du et tangamperemeter skal pluggene dra ca 120 ampere.Evnt kan du ohme en og en.(husk å koble ledningen fra)

Hører du glødereleet koble inn og ut? Og gjør det utslag på voltmeteret i bilen?

Hvis den starter med motorvarmer eller med varmluftpistol i innsuget kan du være rimelig sikker på at glødingen er problemet.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh Yezz! Det er nok et tegn på def. glødeplugger ja.

Lønner seg å bytte alle 8 pluggene når du først holder på. Er som regel et tidsspørsmål før resten av pluggene også ryker.

Må bare legge til i denne sammenhengen at batteri og lading er uhyre viktig for at du skal kunne komme gjennom vinteren problemfritt. Kan bare ikke presisere dette nok!!!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være en ide å bytte gløderelèet om dette ikke har vært byttet de siste 100 000 (eller var det 50 000). Uansett tror jeg at det var mellom 1 500 og 2 000 kr jeg betalte for 8 plugger og relè.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kabel rett fra + på batteriet ned på en av glødepluggene, hold den i ca 10 sek, og prøv å start.. Dette funker best om dere er to, en som holder ledning og en som starter.. Om den da starter er pluggene i orden, og det kan være reléet som er gåent.. Polene på relet kan være "brent", men du vil fortsatt høre det slår, men det blir ingen kontakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar alene så har ikke fått prøvd det du sier, men koblet ett multimeter på batteriet

batteriet er litt slitent etter att par dager med startproblem

målte 12,81 V tenning av

tenning på (glødelampe tent) 12,48 V

tenning på etter at glødelampen slokker har jeg 12,51V

Grunnen til at spenningen faller til 12,5 V er fordi kjørelysene tennes når tenningen settes på , hører det klikker i reelet men ingen spennings endring tyder vel på at reelet er dødt?

Minns å huske å se spenningsending på Voltmeter i Dachbordet når det glødet tidligere

 

Hvor finner jeg Glødereleet på en 92 G30? vet ikke hvor det er har ingen maual til denne bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kabel rett fra + på batteriet ned på en av glødepluggene, hold den i ca 10 sek, og prøv å start.. Dette funker best om dere er to, en som holder ledning og en som starter.. Om den da starter er pluggene i orden, og det kan være reléet som er gåent.. Polene på relet kan være "brent", men du vil fortsatt høre det slår, men det blir ingen kontakt..

 

Det er ikke nokk å bare gløde en plugg får å få den til å starte, må nok gløde flere samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

releet er sjekket og i orden, begynnt å skru ut glødeplugger

fått ut 4 og 3 av disse er defekte, (over 180 Ohm) 1 plugg måler ok (1,1Ohm)

den 5 sitter fast ( tuppen svellet og defekt) sitter selfølgelig trangt til så jeg får den ikke ut

De resterende 3 kommer jeg ikke til, alt for trangt.

tror dere bilen starter hvis jeg får 4 plugger som virker?

Takker så mye for alle svar, kjempe hjelp har jeg fått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår