Gå til innhold

startproblem 6,2 diesel

Ranger emnet

boXer72

Anbefalte innlegg

4 nye plugger vil nok være til stor hjelp ja.. Jeg tror også det er manuell gløding på denne bilen, slik at du kan gløde litt utover det reléet ditt gjør.. Denne finner du ved å vri nøkkelen til siste hakk før starteren slår inn, å så litt til, men ikke så langt at den starter, om du har dette vil du høre et klikk fra reléet.. Dette kan lønne seg på ekstra kalde dager.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det kan bli dyrt å sette på nytt relè uten å bytte plugger. Brukte plugger har større motstand, og belaster dermed relèet mer. Men siden relèet ditt er i orden, trenger du jo ikke det.

Er det fra oversiden du prøver å komme til? Noen av pluggene er lettere å ta under bilen. For å få ut plugger som har blitt for tykke for hullet kan man dra motoren på starteren - kompresjonstrykket vil kanjse presse ut pluggen.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli dyrt å sette på nytt relè uten å bytte plugger. Brukte plugger har større motstand, og belaster dermed relèet mer. Men siden relèet ditt er i orden, trenger du jo ikke det.

Er det fra oversiden du prøver å komme til? Noen av pluggene er lettere å ta under bilen. For å få ut plugger som har blitt for tykke for hullet kan man dra motoren på starteren - kompresjonstrykket vil kanjse presse ut pluggen.

Jeg har prøvd i fra oversiden, de to fremste på førersiden er det ikke mulig å komme til tror jeg. skal vel kansje greie den fremste på passasjer siden.

skal teste å kjøre den på starteren og se om jeg får ut den som sitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kansje dra litt i den, slik at den setter seg fast og tetter hullet. Ikke dra hardt i den, for da knekker den og du må av med toppen. Må du dra den ut, så roter den i hullet, for da sliper du bort det som stikker utenfor hullet.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg må gi opp hjalp ikke noe å kjøre den på starteren

har ikke så mye å dra med, trangt som ett helvete skinnløs på hendene

får prøve å skifte de 4 jeg har fått ut og se om det starer

status erØ

2 fremste på sjåførsiden kommer jeg ikke til (ca 1 cm klaring mot torpedovegg)

2 bakerste på sjåfør siden er ute og målt defekte.

2 bakerste på passajer siden ute og en av de er målt deffekt

2 fremste på passajser siden deffekte men får de ikke ut , svellet og for trangt til å få festet skikkelig verktøy til å dra de ut med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Jeg føler virkelig med deg.. Men får du byttet de 4 nå, så får du jo sett om motoren starter, og da vet du jo at du har funnet feilen.. :) Så da er det bare å planlegge en dag senere på bukk eller grav for å komme til de siste.. :)

skjønner ikke hvordan jeg skal komme til de andre underifra ser like trangt ut den veien.

Hvordan slutter disse pluggene å virke de ryker en og en etterhvert? eller ryker de samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Haynes håndbok til G20/G30 Van, men husker ikke om det idet stod så veldig mye om diesel motoren.

Haynes bøker beskriver stort sett bare ting man ikke har bruk for å vite (les: ting man burde klare å gjette seg til selv). Tips å triks som man virkelig hadde hatt bruk for finner man jo stort sett ikke er min erfaring.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider