Gå til innhold

Ladeproblem-igjen!

Ranger emnet

vwpower

Anbefalte innlegg

Har et problem.. Bilen lader ikke, eller lader dårlig.. Tror ladelampa er gåen, da den ikke lyser med bare tenning på, og heller ikke etter jeg har kobla fra den blåe tynne ledninga som går på dynamoen (husker aldri hva den heter)..

MEN, den "lyser" (veeeeeldig) svakt med motor i gang.. Og fortsetter med det uansett turtall, og bilen lader heller ikke normalt, om den lader i det hele tatt. Har ikke målt noe enda.

Kan det være noe med ladereleet, iom. at det faktisk er noe lys i lampa? Eller skal jeg holde en knapp på at ladelampa/dioden er omtrent død.?

86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekka børstene i dynamoen? disse har veldig mye å si for ladinga, og dette er en slitedel

jeg byttet ut de gale børstene men no helt nye skobørster! ble mye bedre en de dårlige orginal greiene!

ladet 2.1bar!!!

ps: vi har 4skriftspråk: bokmål, nynorsk,, samisk og samnorsk!

Jeg er en barnslig drittunge som liker å ødelegge for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg byttet ut de gale børstene men no helt nye skobørster! ble mye bedre en de dårlige orginal greiene!

ladet 2.1bar!!!

ps: vi har 4skriftspråk: bokmål, nynorsk,, samisk og samnorsk!

Samisk er ikke definert som norsk er det? og hvem er er samer? er du en samelapp kansje?

denne posten din var rett og slett bare teit egentlig..

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samisk er ikke definert som norsk er det? og hvem er er samer? er du en samelapp kansje?

denne posten din var rett og slett bare teit egentlig..

okei da søte guttelurv.. men samnorsk er faktisk et sktiftspråk(blanding av nynorsk å bokmål)

å jeg har tenkt litt mer på ladeproblemet..isdet for reim bruk ei tivnna nettingstrømpe!! gromt ;)

Jeg er en barnslig drittunge som liker å ødelegge for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til ny dynamo i sommer + alt av kabler, så tror (håper) ikke det er noe som er slitt av dette..

Men lampa lyser ikke når bare tenninga står på.. og under kjøring er det så lite at det egentlig ikke kan defineres som lys (må ligge med hode inntil rattet for å så vidt se litt rødt laaangt der inne i dioden =P)..

har ellers gått over kabler, dynamo/reim/batteri og alt dette ser fint ut, noe som bare skulle mangle ettersom det er kun nye deler..

Kan vel også nevne at da jeg starta opp og ladelampa ikke kom fram, var da jeg merka på andre deler av bilen at dynamoen ikke lader som den skal..Er bare derfor jeg mistenker lampa først og fremst. :watchout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei da søte guttelurv.. men samnorsk er faktisk et sktiftspråk(blanding av nynorsk å bokmål)

å jeg har tenkt litt mer på ladeproblemet..isdet for reim bruk ei tivnna nettingstrømpe!! gromt ;)

Har du ikke noe glupt og komme med, så kan du egentlig bare holde kjeft. Både svar og signatur oser det fjortiss av. Ikke svar på dette og gjør så tråden sklir ut enda mer.

vwpower: Kom problemet plutselig, eller har det vært siden du byttet dynamo og kabler? Jeg satte nemlig på 2 av ledningene på dynamoen på feil plass, noe som dermed gjorde at den ikke ladet ordentlig. Sjekk også etter ledningsbrudd ol. Og om du har mulighet så lån deg en dynamo av en bekjent, og test om det er samme symptomer med denne. Dynamo generelt er jo noe som ryker i hytt og pine på eldre Golf'er.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noe glupt og komme med, så kan du egentlig bare holde kjeft. Både svar og signatur oser det fjortiss av. Ikke svar på dette og gjør så tråden sklir ut enda mer.

vwpower: Kom problemet plutselig, eller har det vært siden du byttet dynamo og kabler? Jeg satte nemlig på 2 av ledningene på dynamoen på feil plass, noe som dermed gjorde at den ikke ladet ordentlig. Sjekk også etter ledningsbrudd ol. Og om du har mulighet så lån deg en dynamo av en bekjent, og test om det er samme symptomer med denne. Dynamo generelt er jo noe som ryker i hytt og pine på eldre Golf'er.

I dag skifta jeg ladelampa som viste seg å være til ingen nytte..:(

Har gått over reim,regulator/børster og alle kabler/kontakter..finner ingenting, så regner med det er dynamo det er noe i veien med.. Er noe dritt da, kjøpte den helt ny 90A i sommer nettopp fordi jeg ville ha en som holdt..:(

Problemet kom plutselig, lampa kom ikke på andre gangen jeg starta bilen i går og jeg merka da at bl.a vindusviskern ikke fikk nok strøm.. Før det har alt funka knirkefritt siden i sommer da jeg skifta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider