Gå til innhold

Tristeste dagen i mitt liv!

Ranger emnet

Gjone

Anbefalte innlegg

Uff, sitter med klump i halsen. Skulle besøke min kjære Audi i dag, for å se at alt var bra. Bilen min står for tiden parkert hos min bestefar grunnet restaurering av gårdsplassen her hjemme.

Kommer frem til han, og gleder meg til å starte bilen og høre lyden fra femmern igjen. Skuffelsen ble stor når ikke bilen ville starte. Grunnen var at bateriet var flatt, så vi bestemte oss for å gå inn og heller starte den en annen dag. etter å ha sittet inne i 5minutter bestemte vi oss for å sette bateriet på lading i garasjen til bestefar. Så jeg henter skrutrekker og fastnøkkel. Så kommer det triste, jeg åpnet bakdøren og bøyer meg ned for å skru av de to skruene som baksete er festet i. Tar hånda ned på gulvet og vannet sprutet. Sto 4-5cm med vann på gulvet i baksete!!!

Skal sies at det kom noen stygge ord ut av munnen min. Så jeg hentet svamp og et lite kar, og begynte å øse bilen for vann. La også inn avis pappir når jeg ikke fikk ut mer vann. Så koblet jeg av batteriet igjen. Men da kom det enda et problem. Da funket jo ikke sentral låsen. Ikke noe problem tenkte jeg, og låste dørene på den gamledagse måten. Så da gikk like greit badøren på førersiden i vranglås, umulig å få den opp, Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få denne opp?

På slike dager som jeg har hatt i dag, så lurer jeg på hvorfor jeg gidder å ha bil, får mest lyst til å selge alt. Men aldri om det skjer. Har lagt sammen to av to, og funnet ut at vannet må ha kommet som følge av at en av dørene ikke har hvert ordtelig lokt. for da står jo lyset i cupe'en på og tapper strøm, pluss at det har regnet kraftig i Larvik de siste dagene. Var i sist i bilen på Torsdag, og da var alt fint. Men men. Skal ut å sjekke at alt er bra i morgen, og prøve å starte! Men døra er et problem jeg må tenkte litt over...

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom dagen hvor bilen skulle hentes hjem fra bestefar. Åpnet dørene og kjente bak om det hadde kommet mer vann. Det hadde det!! Så problemet skyldes ingen åpen dør. Så begynte jeg å kjøre og i første høyresving fikk jeg vann i fanget! Det kom fra soltaket. Så min teori er at det ligger noe som sperrer for dreneringen til soltaket, også blir presset så stort at det trekker inn.

Begynner å bli skikkelig irritert nå. sete ryggen er også blitt våt, så prøvde å få den av, men det fikk jeg ikke til. Fjernet fire skruer i bunn, men virker som den sitter fast i nakke støttene eller i noe annet oppe i sete ryggen. Og med den tålmodigheten jeg hadde i dag, så ga jeg faen.

Så har satt inn en vifteom i bilen, pluss at den står trygt inne i garasjen til tørk! Gleder meg til den er tørr igjen. Da skal jeg gi den en skikkelig vask innvendig og utvendig. Skammer meg veldig for at jeg ikke har kikket nøyere etter den mens den har stått hos bestefaren min.. men lærer av sånt!

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom dagen hvor bilen skulle hentes hjem fra bestefar. Åpnet dørene og kjente bak om det hadde kommet mer vann. Det hadde det!! Så problemet skyldes ingen åpen dør. Så begynte jeg å kjøre og i første høyresving fikk jeg vann i fanget! Det kom fra soltaket. Så min teori er at det ligger noe som sperrer for dreneringen til soltaket, også blir presset så stort at det trekker inn.

Begynner å bli skikkelig irritert nå. sete ryggen er også blitt våt, så prøvde å få den av, men det fikk jeg ikke til. Fjernet fire skruer i bunn, men virker som den sitter fast i nakke støttene eller i noe annet oppe i sete ryggen. Og med den tålmodigheten jeg hadde i dag, så ga jeg faen.

Så har satt inn en vifteom i bilen, pluss at den står trygt inne i garasjen til tørk! Gleder meg til den er tørr igjen. Da skal jeg gi den en skikkelig vask innvendig og utvendig. Skammer meg veldig for at jeg ikke har kikket nøyere etter den mens den har stått hos bestefaren min.. men lærer av sånt!

he har hatt same problem med takluka, der er to drennerings kannaler, som går ned til framhjulbuen med meg jaffal, tettet seg med løv eller liknende, har du kompressor so blåss ned desse kannalene so dei blir opne

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider