Gå til innhold

Shell Eco Marathon(carbonbil)

Ranger emnet

motorsportdude

Anbefalte innlegg

har fått en "bil" som er laget hovedsaklig av carbofiber på skolen nå.

må ha ny bakaksel.. noen tips??

få laget en i CF eller lettmetall?

citadin2.jpg

citadin.jpg

bilen veier 159 kg nå og har en honda gressklippermotor..har begynt å ribbe bilen for å bygge opp ledningsnett og bremseanlegg på nytt(dette var gjordt med hastverk...)

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjenner godt igjen det prosjektet der ja... Den bilen ble skrudd sammen på vei ned til Frankrike.

Har formenen liggende på verkstedet, lage en ny'n med R1 motor i?

Tja bakaksling..? Hadde vel satset på noe nytt i aleminium

blir ikke ny..skal fikse opp den vi har..blir ikke annen motor trur jeg..vi skal kjøre med den på rudskogen og skal muligens til frankrike også..er ihvertfall påmeldt..

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Det er bare en deling på hele forma ja.. skal se om jeg får laga en til meg selv også. Vist jeg får tid.. har formene stående, og får lov til å bruke de så da er det bare å trå til.

Noe utav det skal ikke lakkes så da blir det synelig CF. Den som jeg skal ha selv, skal jeg ha hele kjerra i synelig CF. Og kanskje bygge den om til cab. Så har jeg en grei depobil..

Planen er å putte en Yamaha snøscooter motor på 480 ccm, og 70 hk baki der... eller kanskje en R1 motor... Kan bli hysterisk gøy! Og med 245/30-19 dekk.. he he!

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider