halsen89 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Skal koble opp 2 TS-W3004SPL, de skal kobles på en monoforsterker, har sett på denne siden http://www.pioneer.no/no/products.jsp?category=product/car/subwoofer_forsterker&category_id=201&taxonomy_id=25-130 På forskjellige måter å koble opp på, hvilken er riktig i mitt tilfelle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Skal koble opp 2 TS-W3004SPL, de skal kobles på en monoforsterker, har sett på denne siden http://www.pioneer.no/no/products.jsp?category=product/car/subwoofer_forsterker&category_id=201&taxonomy_id=25-130 På forskjellige måter å koble opp på, hvilken er riktig i mitt tilfelle? Dette er alt etter hvilken amp du skal bruke. Men nå som du skal kjøre BF7501, så parallellkoble elementene. Og du som går elektro må vell vite hvordan man gjør det?:D Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Hvis elementene er 2x4ohm, så vil du få en last på 1ohm hvis du brokobler dem til forsterkeren, og det skal jo bf7501 klare ;) Altså, alle pluss til pluss, og alle minus til minus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Dette er alt etter hvilken amp du skal bruke. Men nå som du skal kjøre BF7501, så parallellkoble elementene. Og du som går elektro må vell vite hvordan man gjør det?:D ja koblingen går fint :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 så da skal jeg koble slik som dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Dine muligheter Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 ja men det er jo 2 + og 2 - utganger på forsterkern, og med den måten du viser så brukes ikke alle. skal de ikke det? Men det gjør de på mitt eksempel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ravenlord Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Alle brukes jo der. Se nøye mellom spolene på bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Neinei, alle brukes ikke. Prinsippet er at du skal BROKOBLE forsterkeren. Da henter du, i de fleste tilfeller ut, høyere effekt da du kobler sammen flere kanaler! Mitt tips med disse subbene er at du kjøper deg ei heftig monoblokk som er STABIL i 1 ohms last og kjører på med det oppstettet som illustrasjonen viser. Good luck and have fun! ;) Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Neinei, alle brukes ikke. Prinsippet er at du skal BROKOBLE forsterkeren. Da henter du, i de fleste tilfeller ut, høyere effekt da du kobler sammen flere kanaler! Mitt tips med disse subbene er at du kjøper deg ei heftig monoblokk som er STABIL i 1 ohms last og kjører på med det oppstettet som illustrasjonen viser. Good luck and have fun! ;) Ja den dynabel blokka er stabil i 1 Ohm. Så skal jeg kun bruke 2 av utgangene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 jupp. som oftes er det + fra en side og - fra den andre! Piece of cake! :) Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 jupp. som oftes er det + fra en side og - fra den andre! Piece of cake! :) okok, da skjønner jeg det :) Da paralell kobler jeg subbene, og kobler + sammen og - sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg