Gå til innhold

turbo konvertering

Ranger emnet

j3pp3nin4

Anbefalte innlegg

Det virker på meg som om du har lite peiling på dette selv, og jeg synes det er positivt at du vil lære..!! Men i dette tilfellet, ville jeg ha fått med meg en kar som kan dette, slik at det ikke bare blir kluss..

I grove trekk må du skifte eksosmanifold til en type som er beregnet for turbo, evt et grenrør.. Deretter må du ha eksos tilpasset turboen, samt oljetilførsel og retur fra turbo, og muligens vannkjøling inn og ut.. Oljetilførsel kobles gjerne på der du har oljetrykksbryteren din ved hjelp av et t-stykke, retur skal gå rett i bunnpanna, så der må du sveise på et rør, og det skal komme inn over oljenivået, slik at olja renner fritt.. Du må lage trykkrør fra turbo til innsug, gjerne via intercooler, samt du må montere luftfilter, gjerne K&N eller tilsvarende.. Kjører du på standard kompresjon, må du være forsiktig med hvor mye du lader, men det er anbefalt å senke kompresjonen, og da gjerne ved dreiing av "skål" i stempler, evt tykkere pakning.. Ved tykkere pakning, må du ha justerbart kamdrev, om du har overliggende kam.. Og til slutt så må styreenheten til motoren modifiseres ved enten chip, eller omprogrammering, evt du kan skaffe datasprut, men da er det jo en god prossess for å programmere inn denne skikkelig, og koster gjerne 10k..

Håper jeg ikke har glemt noe nå da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei kan ikke dette så veldig mye...det som er dirtt er at har ingen kompiser som kan dette og trengero g få så mye info og sånn som mulig...hehe allerede gjort om bilen til bakhjuls trekk og body kit og sånn er på men trenger utrolig god hjelp på turbo evnet...håper jeg hører mer fra deg om videre hjelp og sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider