Gå til innhold

Har lyst på tåkelys, men vet ikke hvordan jeg monterer...

Ranger emnet

Mazda 626

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var ikke noe problem... trenger bare en roterende fil litt aralditt og litt tilpassing... max 2 timer!

en ny bryter koster foresten 1600 tror jeg

Ok. Jeg gjorde det kun på den litt enkle måten som stod forklart først jeg. (Der hvor bryteren blir litt slakk).

Men har du noen ide om hvorfor tåkebaklyset bak skrur seg på når egentlig bare grøftelysene skal, når jeg trekker ut brytere der den vender rett opp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke noe problem... trenger bare en roterende fil litt aralditt og litt tilpassing... max 2 timer!

en ny bryter koster foresten 1600 tror jeg

1182kr.

Evt. 548kr Her

Evt. finne brukt i norge på Bildemontering sjappe eller noe, fant en selv til 400kr.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller Gjøvik tar 1250 ellerno for brytern med tåkelys.

Hvorfor varierer prisene egentlig?

Skulle tro Møller har såpass mye deleleveringer at slike småting ikke påvirka fraktprisene..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå er det endel jeg ikke skjønner :D

Har brukt prøvelampe og sjekket litt. Når bryteren er inne i parklysposisjon får ikke den grå/gule ledningen strøm. Når den er trukket ut i parkposisjon får den strøm, men det gjør også tåkelyset bak. Det kan vel ikke stemme at det er slik det skal være?

I tillegg merket jeg at hvis jeg, med motor av og tenning av, tok retningsviseren til høyre/venstre så gikk høyre/venstre baklys og frontlys på. Med motor/tenning på virket alt normalt. Hm, noen som kan hjelpe til med disse problemene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er det koblet opp og det funker... :D

Fant også ut at det bare var å nappe ut pæra. Det jeg lurer på nå er om noen vet hvorfor høyre/venstre baklys og parklys lyser samtidig, når motor og tenning er av, og jeg bruker retningsviseren (blinkslyshendelen)?

Drar jeg hendelen ned lyser venstre parklys og venstre baklys. Drar jeg den opp lyser høyre baklys og parklys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, så det er slik det skal være. En annen ting nå som jeg er i farta:

Nå når jeg koblet opp tåkelyktene, så "forseglet" jeg ikke kontaktene. Er dette noe jeg burde gjøre?

Hva mener du med "forseglet"? Forseglet som i isolert ledningene? Isåfall, ja, det burde du gjøre.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...
Hei!

Har lyst til å montere slike tåkelys nederst ved siden av de underste blinklysene. Noen som har en "teskje"-forklaring på hvordan jeg gjør det med koblinger og alt det er? Vil også gjerne vite hvor jeg kan få tak i det billig? Brukt er ingen hinder...

mvh

Mazda 626 (noen som forresten vet hvordan jeg bytter nick? Virker litt teit å signere med Mazda 626, i dette forumet...)

Hei, hvor har du kjøpt disse tåkelysene? Og er det med deksler som du fester nederst i orginal fangeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider