Gå til innhold

Anmeldt for kjøre uten skilt

Ranger emnet

kleiven

Anbefalte innlegg

Men eit spørsmål: viss skiltet er fullt i drit frå salt på veien, får du bot for det eller pleier politiet/biltilsynet å se gjennom fingrene på slikt? Noken som har opplevd å bli stoppa pga det?

Det er ditt ansvar at bilens kjennemerker er synlige til enhver tid. Men vil tro politiet ser igjennom fingrene på slike situasjoner og lar deg kjøre videre når du har tatt vekk snø og annen dritt fra skiltet så det er godt synlig.

Blir på en måte det samme som å bli stoppa pga skiltlyset ikke fungerer i mørket :magic:

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Samma ka sak det er om politiet så kommer slike kommentarar opp. "misbruk av ressursar", "Kan ta noken andre enn meg". Det er det dummaste eg lese i sånne sakar så detta. Skal dei slutta å kontrollera bilar?

?

Når politiet bestandig klager over sine manglende ressurser burde ikke slik forekomme. Alle som har jobb er nødt til å prioritere for å rekke det viktigste. At en har plassert skiltene feil på bilen sin for å få den hjem er en bagatell. Hva oppnår egentlig politiet med å straffeforfølge en slik sak? Det er vel ikke akkurat norges største og mest utbredte forbrytelse.

Du kaller deg ferjebilettør. Hva gjør du hvis du akkurat har fylt opp ferga, klar til å kaste loss, og det kommer en ambulanse som må over fort? Lar du ambulansen vente, eller ber du den bakerste bilen rygge av ferga? Det ene kalles prioritering, det andre kalles feilprioritering

Men kom ikke klagende den dagen DU har blitt straffet for en filleting

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør
Når politiet bestandig klager over sine manglende ressurser burde ikke slik forekomme. Alle som har jobb er nødt til å prioritere for å rekke det viktigste. At en har plassert skiltene feil på bilen sin for å få den hjem er en bagatell. Hva oppnår egentlig politiet med å straffeforfølge en slik sak? Det er vel ikke akkurat norges største og mest utbredte forbrytelse.

Du kaller deg ferjebilettør. Hva gjør du hvis du akkurat har fylt opp ferga, klar til å kaste loss, og det kommer en ambulanse som må over fort? Lar du ambulansen vente, eller ber du den bakerste bilen rygge av ferga? Det ene kalles prioritering, det andre kalles feilprioritering

Men kom ikke klagende den dagen DU har blitt straffet for en filleting

Detta er tullpreik. Ska dei bare gå å overse lovbrudd når dei kommer over det? Blir det gjort så sitte det garantert ein annen person å kritisere dei for det. Sko fått deg jobb i politiet du så hadde sikkert alt ordna seg.

Det du nevne om ferja er rett. Selfølgelig skal ambulansen prioriterast uansett viss det er fare for helse. Men det å samenligna det med politiet sine prioriteringar i denna saken blir feil.

Den dagen eg blir bøtelagt for ein filleting som du kaller det så skal eg ta imot bota. Kanskje ikkje med eit smil men har eg brutt loven så har eg brutt loven, ingen andre enn min feil. Eg synst det blir for dumt å klaga på at politiet tok meg og ikkje ein narkokonge ein annen plass i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er forskjellige meininger her, for å få en ting klart, jeg syter ikke, hadde bare ett spm, er jo "bare" 2500kr, men det er mye penger for en student, men det jeg lurte på, er om det var noe vits i å begynne klage å gnåle tl politiet om det, siden jeg da ikke hadde så jeg fikk festet skiltet mitt der å da, å d ikke var lange stubben. Men gjort er gjort. Er bare glad de ikke har fartkontroll her jeg bor :D Har nok fått litt mer en 2500kr i bot da ja :D

Også en an ting, de behøver ikke være så jævla spydige å sånt om de stopper noen, han begynte å prate om jeg i det hele tatt skulle hatt lov til å kjørt bil overhode. Sånt iriterer meg mer en den jævla boten, her har jeg kjørt bil i over 5 år, uten å vraka bil, mistet lappen,kjørt på noen++ å han sier jeg ikke er verdig til å kjøre bil..? (sier ikke jeg er perfekt,for bryter loven til hver dag) Det er sånt som plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ss242 sier er VELDIG aktuelt!!

Det er ikke ulovlig å stå parkert uten skilt! Så lenge han ikke så deg kjøre bilen, så har du en god sak! For alt han vet ble du taua...

Signerte du noe? I så fall er du fucka! Da er det bare å betale.

Har du ikke signert, så drar du ned på politikammeret snarest og lurer på "hva i helvete dette er for noe dritt" (bare i litt penere språkbruk).

Husk at det er politiet som har bevisbyrden! (Så lenge du ikke allerede har godtatt forelegget ved signatur.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør
Ser det er forskjellige meininger her, for å få en ting klart, jeg syter ikke, hadde bare ett spm, er jo "bare" 2500kr, men det er mye penger for en student, men det jeg lurte på, er om det var noe vits i å begynne klage å gnåle tl politiet om det, siden jeg da ikke hadde så jeg fikk festet skiltet mitt der å da, å d ikke var lange stubben. Men gjort er gjort. Er bare glad de ikke har fartkontroll her jeg bor :D Har nok fått litt mer en 2500kr i bot da ja :D

Også en an ting, de behøver ikke være så jævla spydige å sånt om de stopper noen, han begynte å prate om jeg i det hele tatt skulle hatt lov til å kjørt bil overhode. Sånt iriterer meg mer en den jævla boten, her har jeg kjørt bil i over 5 år, uten å vraka bil, mistet lappen,kjørt på noen++ å han sier jeg ikke er verdig til å kjøre bil..? (sier ikke jeg er perfekt,for bryter loven til hver dag) Det er sånt som plager meg.

Det eg har sagt her er ikkje meint mot deg Kleiven. Sorry viss det virke sånt.

Ikkje perfekt eg heller. Visse politifolk burde hatt eit lite kurs i folkeskikk av og til. Det er ikkje noke meining i å vera spydige, oppnår ingenting med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt han vet ble du taua...

Blir du taua skal du ha skilt, og da gjelder vel samma regler for plassering av skilt som ved kjøring..

Men om han ikke så deg kjøre, har du en god sak, ja. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte uten skilt pga bytte av fangere selv en gang, stod heldigvis parkert på en avkjørsel da purken kom.

Begynte selvsagt å mase om hvorfor jeg kjørte uten skilt osv, jeg sa jeg bare passet på bilen for at det ble problemer med bilhengeren den ble fraktet på.

Ble rimelig snurt da han egentlig skjønte at jeg løy, men fikk ikke gjort noenting.

Tror han kjørte frem og tilbake forbi oss i ca en halvtime før han ga seg.

Ble også stoppet en gang med kun et skilt i frontruta.

Hadde kvittering på utlevering av skilter samme dag, så sa at jeg var på tur til verkstedet for å sette de på.

Fikk da bare beskjed om å teipe det andre skiltet fast i bakruta, var visst bak som var nøye for dem.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg har sagt her er ikkje meint mot deg Kleiven. Sorry viss det virke sånt.

.

hehe, det går bra :)

Men de såg meg svinge inn på bensinstasjonen, så var litt uheldig der, men jeg signerte ingenting. Var ikke en gang sikkert jeg ble anmeldt sa de da, for han purken som var ivrig, han var ikke fra område. Men den andre var lokal, å han mente det skulle gå greit, men det gjorde det ikke ser det ut til. Men han var helt i 200 han ene ja. Tror han var fra Gjøvik, lurer på om han sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han var helt i 200 han ene ja. Tror han var fra Gjøvik, lurer på om han sa det.

Hehe, det lover jo bra for oss som kjører bil på Gjøvik.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider