Duplex Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 :wonder: Koppla ifrÃ¥n plus till plus pÃ¥ den ena tal-spole och ifrÃ¥n minus till pluss pÃ¥ den andra talspole dÃ¥ fÃ¥r du 2 ohm sen gör du samma sak pÃ¥ den andra subben och kopplar bÃ¥da till samma uttag pÃ¥ förstärkaren dÃ¥ har du 1 ohm /Christian Pioneer Support Dette fikk jeg til svar da jeg sendte mail til pioneer for å høre om råd da jeg ikke fikk et konkret svar her :P Jeg skjønnte heller lite av dette og tyr derfor til dere eksperter! Kan noen forklare enkelt hvordan jeg skal koble spolene etc? Har monoforsterker med 2 utganger, 2 subber med dobbelt talespole og skal ha de i 1 ohm. Setter pris på litt raskt svar ettersom jeg skal hive meg i ledningskoblet så snart jeg får svar :) Siter אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 :wonder: Koppla ifrÃ¥n plus till plus pÃ¥ den ena tal-spole och ifrÃ¥n minus till pluss pÃ¥ den andra talspole dÃ¥ fÃ¥r du 2 ohm sen gör du samma sak pÃ¥ den andra subben och kopplar bÃ¥da till samma uttag pÃ¥ förstärkaren dÃ¥ har du 1 ohm /Christian Pioneer Support Dette fikk jeg til svar da jeg sendte mail til pioneer for å høre om råd da jeg ikke fikk et konkret svar her :P Jeg skjønnte heller lite av dette og tyr derfor til dere eksperter! Kan noen forklare enkelt hvordan jeg skal koble spolene etc? Har monoforsterker med 2 utganger, 2 subber med dobbelt talespole og skal ha de i 1 ohm. Setter pris på litt raskt svar ettersom jeg skal hive meg i ledningskoblet så snart jeg får svar :) Da må du nok først rette opp i teksten slik at vi ser hva som står der, samt at du må opplyse om hvilket element vi faktisk snakker om :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duplex Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Vell, det er slik mailen ser ut :P Etter mye tyding klarte jeg enda ikke å se logikken i mailen... Det er 2 stk Pioneer TS-W306DVC 12" 1000watt max Siter אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Du parallellkobler alle spolene, da får du 1 ohm Dvs alle plussene sammen og alle minusene sammen, og deretter inn på ampen. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duplex Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 aha, så pioneer-karen bommet bare på "Koppla ifrÃ¥n plus till plus pÃ¥ den ena tal-spole och ifrÃ¥n minus till (pluss)" da? :P Siter אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 det han Pioneer karen mener er vel parallelkobling og serie kobling, så det blir 4 ohm.. har du tenkt og brokoble de på forsterkeren? hvor langt ned er den stabil? om de tåler 1ohm`s belastning pr. kanal så betyr det ikke at den tåler det ved brokobling, da vil lasten bli 0,5ohm pr kanal.. Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duplex Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Vell, subbene er oppgitt til 2-8 ohm, monoforsterkeren er stabil i 1 ohm.. Siter אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 :wonder: Koppla ifrÃ¥n plus till plus pÃ¥ den ena tal-spole och ifrÃ¥n minus till pluss pÃ¥ den andra talspole dÃ¥ fÃ¥r du 2 ohm sen gör du samma sak pÃ¥ den andra subben och kopplar bÃ¥da till samma uttag pÃ¥ förstärkaren dÃ¥ har du 1 ohm koble ifra pluss til pluss på den ene talespolen, og ifra minus til minus på den andre talespolen, da får du 2ohm, etterpå går gjør du det samme på den andre subben, og kobler sammen til utgangen på forsterkeren, da har du 1ohm. hehe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg